2011-01-25, 21:03
Medlem
montgomery.s avatar
Hej, jag brukar vanligtvis inte hlla till hr, men en tanke slog mig fr ett tag sedan nr jag lste en diskussion om frintelsen.

Jag brjade d brainstorma och det hr r vad jag "hittade p".

Om frintelsen r en lgn (vilket jag inte tror) s var den phittad fr att skapa en skuldkomplex, det hller de flesta frintelsefrnekarna med om. Om det ven var en plan utformad av judarna s kommer vi in p min nsta tanke. Judarna spred ju sig ver hela vstvrlden under och efter andra vrldskriget, tillsammans med romer. Det var i princip den frsta stora invandringsvgen som har varit i Europa och tnk om den var tnkt som drrppnaren fr dagens invandring? Man hade knappt haft invandring frut, helt pltsligt s kom det en relativt stor vg av flyktingar. Och eftersom frintelsefrnekare samtidigt brukar tro att judarna idag kontrollerar Europa s r det vl inte en dum tanke att judarna skapade hela Nazi-Tyskland spektaklet med frintelsen, sedan ppnade dem "invandringsdrren" i Europa och lyckades f mer inflytelse i varje land och har sedan dess frt agendan med mngkulturen.

Med Nazi-spektaklet s kan de se till s att nationalismen frmjas i Europa, samtidigt som de sjlva kan vara hur nationalistiska som helst p.g.a sin stllning som ett utsatt folk.

Personligen tror jag inte p teorin d det inte finns ngra bevis, men fr revisionrer och frintelsefrnekare s r det vl kanske inte en alldeles fr avlgsen tanke?

Eller var det helt enkelt s att judarna inte hade ngot som helst inflytande ver NSDAPs vg till makten och senare koncentrationslgerna, tills kriget var ver?

Ds, diskutera och lgg fram argument som stdjer eller inte stdjer denna teori.
Citera
2011-01-25, 21:10
Bannlyst
Vad du sger r i stort sett att judarna skapade NSDAP ....
Citera
2011-01-25, 21:17
Medlem
montgomery.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoi!
Vad du sger r i stort sett att judarna skapade NSDAP ....

Mjligtvis inte skapade, men kanske infiltrerade och manipulerade partiet nr det blev en maktfaktor?
Citera
2011-01-25, 21:17
Medlem
Fillers avatar
Vrlden r inte alltid s komplicerad som folks spekulationer om och analyser av dtiden.
Judar och zigenare har alltid varit utsatta och flyttat runt kors och tvrs men jag tror inte att judarna skulle utrota hlften av sitt heliga folk fr att f mer inflytande och ett eget land.
Citera
2011-01-25, 22:03
Medlem
SLOBs avatar
Konspirationer--->Revisionism

/mod
Citera
2011-01-26, 22:41
Medlem
d00rkeys avatar
Om man nu r lite konspiratoriskt lagd s...
Det bsta som hnt mngkulturen r nog nazismen, ja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in