2011-12-19, 21:37
Citat:
Ursprungligen postat av The Stranger
Jag gillar din teori
Vad tror du om Bain då? Kommer catwomen föra ett eget krig mot Waynes parallelt med Bains krig mot rättvisan utan och lägga sig i? Jag tror inte hon kommer bry sig om Bain utan kommer va så besatt av Bruce/Batman så det som händer runt om struntar hon i. Kan bli en twist i slutet kanske där hon får veta vem batman är och hjälper honom. Bain verkar vara en ond jävel, en sån där som *just want the world to burn
Vad tror du om Bain då? Kommer catwomen föra ett eget krig mot Waynes parallelt med Bains krig mot rättvisan utan och lägga sig i? Jag tror inte hon kommer bry sig om Bain utan kommer va så besatt av Bruce/Batman så det som händer runt om struntar hon i. Kan bli en twist i slutet kanske där hon får veta vem batman är och hjälper honom. Bain verkar vara en ond jävel, en sån där som *just want the world to burn
Bane verkar var nån typ av gerilla/sekt-ledare med en fastlagd plan, din ide om att Catwoman arbetar bortanför den eller självständigt verkar väldigt troligt.
Citat:
En annan sak nu; Bruce har ju legat lågt med Batman ett tag
Jag tror han inte legat lågt alls, i en intervju med tidningen Empire sa Nolan att Brice var fastfrusen i tiden efter TDK, vilket jag toklar som att han har verkat som Batman alla dessa år - både jagar skurkar och måste se till att polisen inte tar han heller. Och det verkar ju ha lyckats till viss grad, den där scenen i början med Gordon där de andra poliserna säger: - He's a war hero, this is peace time. gör att det känns som att den mörke riddare och polischefen lyckats tämligen väl tills nu då filmen börjar och Bane träder in. Batmans utveckling tar jag som att han är The Dark Knight och det har funkat tills nu, men i slutet kommer han stiga uppåt till någonting mer.
Citat:
När han väl kommer att ta på sig masken igen kommer han inse att han behöver något snabbare än tumblern. Då kommer han gå till Lucius som kommer säga nåt i stil med, i think i got what you looking for 

hehe, jag kommer tänka på scenen med Fox och den här revisorn i TDK:
Mr. Reese: What are you building for him now.. a rocket ship?