2012-07-25, 00:32
Medlem
Dantias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muddi
I mitt tycke en rätt så medioker film. Alldeles för många skitsaker som förstör.

Citera
2012-07-25, 00:42
Medlem
Ger den som högst 6/10 då storyn var alldeles för svag vilket har poängterats i tråden.
Sen att folk ger denna film högsta möjliga betyg förstår jag inte, detta är ju en ren actionfilm och någon större utveckling av karaktärerna sker aldrig tycker jag, vilket gör den ganska innehållslös.

Slutet var ju verkligen värdelöst, det måste tagit många nätter av skrivande för att komma på ett så genialt avslut.
Citera
2012-07-25, 00:44
Medlem
Big Bosss avatar
Har vart ett stort fan av denna filmserie sedan jag såg Batman Begins på premiären 2005. Så nu känns det ganska tomt kan jag säga. Det var länge sedan jag kände mig så känslofylld som i slutet.
Citera
2012-07-25, 00:46
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Vad spelar det för roll, överhuvudtaget? En bra film är en bra film, oavsett om den är baserad på serietidningar eller ej. Och, serietidningar är fan ingen konstform man ska spotta på, då det finns massor med intelligenta verk inom ämnet ( Watchmen, som exempel. ).

Sen att du betygsätter en film som du inte ens har sett är totalt efterblivet. Det är som att säga att skit smakar gott, utan att ha smakat det!

Det kan jag hålla med om men just batman serien ger ju knappast någon förväntan om filmiska stordåd eftersom det blir den nr.5 i den serien (vilken uppföljare är egentligen värt mer än 7,5 på en 10gradig skala?).
Ja, jag är krass men det bara för att uppväga alla okritiska batmanfans som når sanslöst låga nivåer när man hyllar en film man inte sett på bas av en medioker film (den förra) låt vara att dom inte tyckte den var dålig.

Ja. Watchmen var ett filmiskt mästerverk, men det verkar bara vara jag och möjligtvis du som tycker så. Alla andra hatar ju den filmen.

Det jag inte gillar inom genren med serietidningar som blir film är den amerikanska kulturen som greppar om filmen och "tvingar" oss att gilla skit som Batman. (Fast Batman begins var OK).

Citat:
Ursprungligen postat av Masterkrabban
Du är en väldigt pretentiös människa jag, utan att ha träffat dig, ger 1/10 i betyg.
Såg själv filmen idag, gillade den skarpt!
9 av 10 toasters.
Det bjuder jag på! Kul att du gillade filmen.
Citera
2012-07-25, 01:00
Medlem
Erikons avatar
Jag ger den 6/10 eftersom det var för mycket småskit som fick mig att skruva i biostolen
Citera
2012-07-25, 01:11
Medlem
Jag ryser fortfarande, filmen var magisk. Har exakt samma känsla som efter jag kom ut efter ha sett TDK.

se filmen
Citera
2012-07-25, 01:28
Medlem
Ska se filmen im! Är sjukt taggad

Har även sett ettan & tvåan ikväll för att komma i fas.
Senast redigerad av fightbettime 2012-07-25 kl. 01:31.
Citera
2012-07-25, 01:41
Medlem
Tänkte då kanske se denna film, men då består min fråga:
Måste man ha sätt den första filmen för att fatta någonting? Måste man ha någon som helst kunskap inom Batman för att inte filmen ska vara skit tråkig?

Jag kan verkligen ingenting om Batman eller Dark knight.
Citera
2012-07-25, 01:46
Medlem
Barcelona_83s avatar
Vilken. Jävla. Film!!

Satt med rysningar hela sista kvarten. Magisk.

En av de bästa jag sett under 2000-talet.
Citera
2012-07-25, 01:47
Medlem
Nyss hemkommen efter att ha sett filmen. Som flera nämnt innan kändes storyn överdriven, och man lyckades inte fånga karaktären hos de medverkande. Det var mest action och de "dramascenerna" som var med kändes överflödiga och manuset var väl sådär. Nu kanske jag är lite partisk eftersom jag hade höga förväntningar på filmen. Om jag ska försöka vara neutral så ger jag den 7/10, men med mina förväntningar skulle jag ge den 5/10.

En sak jag inte förstod.
Citera
2012-07-25, 01:50
Medlem
Siimp92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Earlybud
Tänkte då kanske se denna film, men då består min fråga:
Måste man ha sätt den första filmen för att fatta någonting? Måste man ha någon som helst kunskap inom Batman för att inte filmen ska vara skit tråkig?

Jag kan verkligen ingenting om Batman eller Dark knight.

Är nästan ett måste att se Batman Begins och The Dark Knight innan du går och ser den här filmen! Dem hör ihop.
Citera
2012-07-25, 01:54
Medlem
R0ckybalb0a555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dantia

Massiva spoilers i båda spoiler-quotsen över så lek inte med ödet och tryck på knapparna om ni inte vill veta något..
Jag är sjukt nöjd med filmen, visst var jag rädd för att den skulle bli för maffig och nolan skulle slå på alla växlar just för att det är den sista filmen i trilogin, men jag tycker det var väldigt väldigt bra som det var. Jag var tårögd efter slutscenen, inte för att jag är någon pajas som gråter till notebook, utan det var glädjetårar, jag tyckte det var så jävla bra helt enkelt. Ska gå och se den på torsdag igen, bara för att fatta igen vad det är man sett.

Jämförelsen med TDK går ju såklart inte att undvika, men då ska man inte glömma att det alltså är en av tidernas mest omtyckta filmer. Det som gjorde intrycket så starkt från den var Heath Ledger och det är inte särskilt schysst att förvänta sig att tom hardy ska toppa detta. Dessutom är jokern i sig en mer fascinerande karaktär, han är psykotisk men ändå så jävla smart och hans motiv är så vrickade så det skapar en annan förtjusning än vad en karaktär som bane gör. Bane är ett monster, ett sjukt smart jävla monster, och en sjukt häftig skurk, men jag tycker fortfarande det är lite elakt att förvänta sig precis samma wow-känsla. äsch, kl är mycket och jag är hög på kärlek till TDKR just nu så jag svamlar mest.
Enda negativa jag har att säga just nu är att filmen kanske hade tjänat lite på att ha involverat ett spår mindre, eller en viktig karaktär mindre, se den och ni kommer förstå vad jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in