2011-01-27, 17:08
Medlem
obin_gams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faderallan
IMDB är den gudomliga listan. Den som inte håller med om att Inception är bättre än Gökboet och TDK är bättre än Star Wars V är hädare och ska därmed dö.
Ditt inlägg luktar sarkasm som fan hehehe, filmen har 94% på Rotten Tomatoes så... tja, att filmen är bra ÄR ett officiellt faktum oavsett om du tycker det eller inte.
Citera
2011-01-27, 17:47
Medlem
Visst håller jag med om att den är bra och underhållande, men tänk för en stund efter vad platsen som nummer 8 genom tiderna innebär. Av alla filmer som någonsin gjorts så är The Dark Knight, en film om Batman, den åttonde bästa? Det är ju helt befängt egentligen och nästintill kränkande mot filmhistorien. All sorts trovärdighet den listan någonsin hade försvann i samma stund som TDK fick sin plats. Väljer man att insistera på dessa sorters listor, som sätter EN BATMANFILM på åttonde plats, och ser det som "officiella faktum", så vet jag inte vad jag ska säga.

Det är för mycket offtopic nu, men TDK är för övrigt alldeles för skräddarsydd för sitt eget bästa. Alla Jokerns planer klaffar helt perfekt hela tiden och när de går fel så är det typ planerat ändå. Det är det värsta jag vet med filmer. Här finns ett bra, fast långt men jävligt underhållande, inlägg som beskriver det jag pratar om: http://www.text-upload.com/read.php?id=44253&c=4254460

Jag hoppas den nya Batmanfilmen inte har samma jobbiga mönster som den förra.
Citera
2011-01-27, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Creek
Vi fick ju redan i TDK veta att Catwoman kommer vara med. Så som vi fick reda på i BB att Two-Face kommer vara med i nästa film, asså TDK.

1,5 år kvar.

När,var,hur? Missade jag helt.
Citera
2011-01-27, 19:48
Medlem
obin_gams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
När,var,hur? Missade jag helt.
Njae jag vill säga att det var mest en vink eller påskägg till fans än ett regelrätt hint till vem som skulle komma.

När Bruce är hos Fox och kolla på sin nya dräkt:
Bruce: How'll it do against dogs?
Fox: Depends, Chiuahuas or rottweilers?
Bruce: ...
Fox: [skämtsamt] It'll do fine against cats
Citera
2011-01-27, 20:44
Medlem
h8_religions avatar
Får hoppas att Nolan inte förstör filmen med konstant dramatisk musik ála Inception och TDK. Sen så är inte jag heller så här på förhand speciellt förtjust i att Catwoman ska vara med, nu är ju visserligen Hathaway rätt fin att vila ögonen på, men i alla fall - kvinnliga karaktärer av det här slaget är det stor tråkvarning på. Bane är en i princip okänd karaktär för mig så det kan bli intressant däremot!

Riktigt lättad över att vi slipper se Johnny Depp som Gåtan, förmodligen hade man bara sett den extremt överskattade Jack Sparrow framför sig då...

Jag hade hoppats på att en riktigt mörk version av Pingvinen skulle vara med i den här filmen. Är det hoppet helt grusat nu eller kan man fortfarande hoppas på sådana oväntade överraskningar, tror ni?
Senast redigerad av h8_religion 2011-01-27 kl. 20:47.
Citera
2011-01-27, 21:07
Medlem
Jeeepzs avatar
Citat:
Visst håller jag med om att den är bra och underhållande, men tänk för en stund efter vad platsen som nummer 8 genom tiderna innebär. Av alla filmer som någonsin gjorts så är The Dark Knight, en film om Batman, den åttonde bästa? Det är ju helt befängt egentligen och nästintill kränkande mot filmhistorien. All sorts trovärdighet den listan någonsin hade försvann i samma stund som TDK fick sin plats. Väljer man att insistera på dessa sorters listor, som sätter EN BATMANFILM på åttonde plats, och ser det som "officiella faktum", så vet jag inte vad jag ska säga.

Det är för mycket offtopic nu, men TDK är för övrigt alldeles för skräddarsydd för sitt eget bästa. Alla Jokerns planer klaffar helt perfekt hela tiden och när de går fel så är det typ planerat ändå. Det är det värsta jag vet med filmer. Här finns ett bra, fast långt men jävligt underhållande, inlägg som beskriver det jag pratar om: http://www.text-upload.com/read.php?id=44253&c=4254460

Fast det där var en något överdriven dissektion.
Hur kul skulle en film bli om man var tvungen att ta hänsyn till allt sånt?
Citera
2011-01-27, 22:07
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Creek
Vi fick ju redan i TDK veta att Catwoman kommer vara med. Så som vi fick reda på i BB att Two-Face kommer vara med i nästa film, asså TDK.

1,5 år kvar.
Hur menar du då? Vet inte om du syftar på "...should do fine against cats" det känns ju lagom långsökt.
Citera
2011-01-27, 22:15
Medlem
Bobby Creeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderSex
Hur menar du då? Vet inte om du syftar på "...should do fine against cats" det känns ju lagom långsökt.
Batman Begins , talet där vi får "veta" att Two-Face kommer i nästa film (asså The Dark Knight).

http://www.youtube.com/watch?v=oXjaE3Gst_M

När han håller sitt elaka tal, för att få gästerna att gå.
Citera
2011-01-27, 23:06
Medlem
Alla ni som är skeptiska till Selina (ink jag) tänk på att Nolan gillar realism, tror inte han kommer ha Hathaway krällande och ålandes på golvet som en katt och larva sig. Tror det mer kommer handla om att hon kanske kallas Cat (eller Kat som Kat von D som står för Katherine) och att hon kanske använder sig av klor som vapen. Det blir nog ingen Halle Berry eller Michelle Phiffer Catwoman.

Allt ovan hoppas jag på iallafall och som jag skrev i gamla tråden, jag har fullt förtroende för Nolan med tanke på hans tidigare verk och hur han tagit sig an hela Batman-mytologin.
Citera
2011-01-27, 23:38
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Alla ni som är skeptiska till Selina (ink jag) tänk på att Nolan gillar realism, tror inte han kommer ha Hathaway krällande och ålandes på golvet som en katt och larva sig. Tror det mer kommer handla om att hon kanske kallas Cat (eller Kat som Kat von D som står för Katherine) och att hon kanske använder sig av klor som vapen. Det blir nog ingen Halle Berry eller Michelle Phiffer Catwoman.

Allt ovan hoppas jag på iallafall och som jag skrev i gamla tråden, jag har fullt förtroende för Nolan med tanke på hans tidigare verk och hur han tagit sig an hela Batman-mytologin.

Ligger något i det du säger, och Anne Hathaway är som sagt en bra skådespelare. Kan bli rätt bra trots allt.
Citera
2011-01-27, 23:55
Medlem
shhs avatar
Citat:

Jag tror att många misstolkar IMDB:s rating lite grann. Man bör inte tolka top250-listan som de "bästa filmerna genom tiderna". Vissa äldre filmer har inte fått samma chans som många av de nya filmerna som kommer ut. Det byggs inte upp någon hype runt filmer som kom ut på 80-talet och tidigare. Jag själv använder IMDB som referenspunkt när jag väljer att se en film, men man måste ta ratingen med en nypa salt.

Angående TDK och Jokern, här finns lite intressant läsning: http://www.imdb.com/title/tt0468569/faq
Speciellt: http://www.imdb.com/title/tt0468569/faq#.2.1.97

F.ö. så måste man också inse att det är en film från DC-comics. Det är en film baserad på en serietidning. När man börjar jaga upp sig över småsaker som att "skolbussen föll perfekt in i ledet efter bankrånet" så ser man filmen av fel anledning.

Edit: Ang. Catwoman.

Jag har också all förtroende för Christopher Nolans talang när det gäller att skriva manus och för mig spelar det ingen som helst roll vilken skurk han väljer att ha med i sin film. Jag kommer förevigt att vara första man på bion när hans filmer har premiär. Det har han gjort sig förtjänt av genom Memento, The Prestige, Inception och Batman(soon to be)trilogin.
Senast redigerad av shh 2011-01-28 kl. 00:01.
Citera
2011-01-28, 00:34
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shh
Man bör inte tolka top250-listan som de "bästa filmerna genom tiderna".

Precis, huvudsakligen så är det en lista över de mest populäraste och mest uppmärksammade filmerna just nu, den ändras för varje år som går iomed att nya filmer kommer ut och filmer bygger stadigt upp fler röster som gör att den kan bryta sig in i top listan efter att ha haft för få röster. Det kan mycket väl vara att t.ex. Sjunde Inseglet är en bättre film än Inception, men eftersom Inception släpptes förra året så är den onekligen mer populär bland de som röstar på IMDb.

Rating sidor i allmänhet ska helt enkelt användas för att ge de som inte sätt filmen tidigare en riktning om en film möjligen är dålig eller inte alternativt om dom kanske gillar den, där poängen den har fått är mer eller mindre en fingervisning av sannolikheten att man själv kommer att gilla filmen och en ungefärlig demonstration på vilka filmer som folk i allmänhet faktiskt tycker om eller erkänner som bra. Att tro att man kan få något annat ur ett öppet röstningssystem är bara löjligt och att att tro att ordningen på listan har något som helst betydelse måste förmodligen ha blivit tappad på huvudet som barn.

såklart, det är bara min åsikt, jag kan ha fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in