Det var Selina Kyle 'Catwoman' som satt med Bruce Wayne på restaurangen. Många har argumenterat för att Bruce gentligen dog, att slutet på något sätt skulle vara mångtydigt.
Autopilotsystemet var fixat hos alla flygplanen, Selina Kyle bar pärlhalsbandet som saknades ur bevislådan tidigare. Sedan verkar vissa tro att Alfred hallucinerade på slutet och att han bara fantiserade att Bruce levde. Detta är dock hundra procent falsk då den officiella romanen som släpptes nyligen klargjorde att Bruce var faktiskt där och att det inte var bara var en hallucination. Sedan har Hathway och Bale bekräftat att Wayne lever.
Det skulle vara mångtydigt om det klipptes till svart efter att man fick se Alfreds ansikte när han tittade mot Wayne, men nu var det tydligen inte Nolan eller Warners vilja att slutet skulle vara mångtydigt.
Efter att Bruce klättrat upp ur grottan, hur kom han tillbaka till Gotham City igen ? The bat var ju parkerad i stan, fattar inte hur han skulle kunna ta sig till stan därifrån när inte Catwoman ens kunde fly stan
Efter att Bruce klättrat upp ur grottan, hur kom han tillbaka till Gotham City igen ? The bat var ju parkerad i stan, fattar inte hur han skulle kunna ta sig till stan därifrån när inte Catwoman ens kunde fly stan
Han gick på isen, som han lärde sig i Batman Begins.
"THIS IS ARKHAM ARKHAM THIS IS ARKHAM ARKHAM" får gåshud varje gång jag hör det.
Så du såg filmen, och när "This is arkham, arkham" ropades, så köpte du faktumet att Bruce skulle ha frågat "What does it mean?", varpå en person svarar "Rise"?
Det som ropas är "Deh-Shay Deh-Shay Bah-Sah-Rah Bah-Sah-Rah".
En annan sak: Platsen där Bruce hålls är varken Arkham eller Blackgate.
Senast redigerad av analyse 2012-07-25 kl. 23:21.
Tyvärr tycker jag det känns som Nolan peakat i och med den här rullen. Efter The Dark Knight har filmerna blivit successivt sämre, vilket är otur då jag gillar Nolan mycket sen tidigare.
Inledningen är riktigt vass, man bygger upp ett spännande scenario samtidigt som man knyter an till de tidigare filmerna. Banes introduktion är mycket bra. Hela upptakten till bomben introduceras är jag med på noterna och gillar vad jag ser. Efter det börjar manuset svikta rejält. Jag blir knappt känslomässigt engagerad i någon karaktär förutom Batman, vilket beror mycket på att han redan har två filmer i ryggen.
Gordon-Levitts karaktär är lövtunn och jag har bryr mig inte ett dugg om hans rörande historia, pga av hafsigt karaktärsbygge från bröderna Nolan. Hela vändningen med Miranda Tate är så fruktansvärt gjord och 90-tal på det absolut sämsta sättet. Åh, en karaktär jag inte bryr mig om är tydligen monstrets älskling. Kul.
Bane... han funkar inte alls. Rösten låter som en gammal brittisk gubbe, något jag inte kan relatera till Banes , som ska komma från ett dynghål nånstans i Afrika. Han pratar alldeles för mycket och istället för att visa sin styrka så berättar han om sin styrka i allt för stor utsträckning. Hans intelligens är inte heller påtaglig, där han känns intellektuellt underlägsen Jokern, vilket inte bör ha varit Nolans intention.
Slutet, den stora finalen på trilogin, blir helt tandlöst när vi får se Wayne sitta i Italien eller va fan det är. Man stänger inte filmserien heller när man bjuder in till uppföljare med hela "avslöjandet" av JGLs egentliga personlighet.
Jag ska inte bara klaga, filmen hade vissa grymma scener som verkligen var hårresande i en biograf, men allt som allt lyckas filmen inte. I mina ögon lite sämre än Begins och kanske Nolans svagaste film efter Insomnia.
Den bästa filmen jag har sett detta år, hittills. Helt klart den bästa Batman-filmen, efter Batman Begins. Denna kändes som en vuxen film, inte som en tonårsrulle alá The Dark Knight. Fantastisk film.
Riktigt, riktigt skönt att fokus var på Wayne, och inte skurkarna!
Hihi, jag väntade på din recension. Jag trodde du skulle såga den längs med fotknölarna....
Hur uppfattade du TDK som en tonårsrulle?
Själv tänkte jag se TDKR i IMAX när jag åker till Seattle nästa vecka.
Åh herre vilken film. Jag är fan helt tagen. Frågan är om det inte är den bästa jag någonsin sett, just nu känns det så men då har allt inte riktigt sjunkit in än.
Samtidigt är det ju en smolk i bägaren att vi aldrig mer få se en Batman-film från Nolan. Det hade varit kul att se honom göra en med Mr Freeze, Riddler, Clayface eller någon annan cool skurk.
För helvete, se den här filmen!
EDIT: Glömde ju totalt bort Zimmers genialiska musik som bara gör allt helt fantastiskt. Satt stundtals och glömde bort att fokusera på dialogerna för att musiken var så episk.
Senast redigerad av Flärp 2012-07-25 kl. 23:39.
Så du såg filmen, och när "This is arkham, arkham" ropades, så köpte du faktumet att Bruce skulle ha frågat "What does it mean?", varpå en person svarar "Rise"?
Det som ropas är "Deh-Shay Deh-Shay Bah-Sah-Rah Bah-Sah-Rah".
En annan sak: Platsen där Bruce hålls är varken Arkham eller Blackgate.
Hmm jag trodde det fanns två versioner, en där dom sjunger "This is Arkham" och en där dom sjunger "Deh-Shay Deh-Shay Bah-Sah-Rah Bah-Sah-Rah".
Åh herre vilken film. Jag är fan helt tagen. Frågan är om det inte är den bästa jag någonsin sett, just nu känns det så men då har allt inte riktigt sjunkit in än.
Samtidigt är det ju en smolk i bägaren att vi aldrig mer få se en Batman-film från Nolan. Det hade varit kul att se honom göra en med Mr Freeze, Riddler, Clayface eller någon annan cool skurk.
För helvete, se den här filmen!
Såg precis filmen på bio, var väldigt tråkig och utan spänning.
Väldigt töntig också mot dom första 2 när han snackar så fult osv samt att han kunde helt enkelt inte dö.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!