2012-07-25, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ultimaren
slumrade till i bion på slutet, vad hade batman gjort för o klara sig? morgan freeman( fox) sista scen?

Citera
2012-07-25, 23:10
Medlem
Frijss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s-erendipity

Citera
2012-07-25, 23:13
Medlem
MileyHarriss avatar
Citera
2012-07-25, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MileyHarris
Citera
2012-07-25, 23:18
Medlem
analyses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardBenedictus
"THIS IS ARKHAM ARKHAM THIS IS ARKHAM ARKHAM" får gåshud varje gång jag hör det.

Så du såg filmen, och när "This is arkham, arkham" ropades, så köpte du faktumet att Bruce skulle ha frågat "What does it mean?", varpå en person svarar "Rise"?

Det som ropas är "Deh-Shay Deh-Shay Bah-Sah-Rah Bah-Sah-Rah".

Senast redigerad av analyse 2012-07-25 kl. 23:21.
Citera
2012-07-25, 23:20
Medlem
Tyvärr tycker jag det känns som Nolan peakat i och med den här rullen. Efter The Dark Knight har filmerna blivit successivt sämre, vilket är otur då jag gillar Nolan mycket sen tidigare.

Citera
2012-07-25, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Den bästa filmen jag har sett detta år, hittills. Helt klart den bästa Batman-filmen, efter Batman Begins. Denna kändes som en vuxen film, inte som en tonårsrulle alá The Dark Knight. Fantastisk film.

Hihi, jag väntade på din recension. Jag trodde du skulle såga den längs med fotknölarna....

Hur uppfattade du TDK som en tonårsrulle?

Själv tänkte jag se TDKR i IMAX när jag åker till Seattle nästa vecka.
Citera
2012-07-25, 23:27
Medlem
Flärps avatar
Åh herre vilken film. Jag är fan helt tagen. Frågan är om det inte är den bästa jag någonsin sett, just nu känns det så men då har allt inte riktigt sjunkit in än.

Samtidigt är det ju en smolk i bägaren att vi aldrig mer få se en Batman-film från Nolan. Det hade varit kul att se honom göra en med Mr Freeze, Riddler, Clayface eller någon annan cool skurk.

För helvete, se den här filmen!

EDIT: Glömde ju totalt bort Zimmers genialiska musik som bara gör allt helt fantastiskt. Satt stundtals och glömde bort att fokusera på dialogerna för att musiken var så episk.
Senast redigerad av Flärp 2012-07-25 kl. 23:39.
Citera
2012-07-25, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analyse
Så du såg filmen, och när "This is arkham, arkham" ropades, så köpte du faktumet att Bruce skulle ha frågat "What does it mean?", varpå en person svarar "Rise"?

Det som ropas är "Deh-Shay Deh-Shay Bah-Sah-Rah Bah-Sah-Rah".

Hmm jag trodde det fanns två versioner, en där dom sjunger "This is Arkham" och en där dom sjunger "Deh-Shay Deh-Shay Bah-Sah-Rah Bah-Sah-Rah".
Citera
2012-07-25, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Åh herre vilken film. Jag är fan helt tagen. Frågan är om det inte är den bästa jag någonsin sett, just nu känns det så men då har allt inte riktigt sjunkit in än.

Samtidigt är det ju en smolk i bägaren att vi aldrig mer få se en Batman-film från Nolan. Det hade varit kul att se honom göra en med Mr Freeze, Riddler, Clayface eller någon annan cool skurk.

För helvete, se den här filmen!
Såg precis filmen på bio, var väldigt tråkig och utan spänning.
Väldigt töntig också mot dom första 2 när han snackar så fult osv samt att han kunde helt enkelt inte dö.
Citera
2012-07-25, 23:30
Medlem
vart låg grottan där bruce wayne vart fånge??
Citera
2012-07-25, 23:31
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Själv tänkte jag se TDKR i IMAX när jag åker till Seattle nästa vecka.

Hade ju varit optimalt att se den i IMAX faktiskt. Den närmaste finns väl i London om jag minns rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in