Verkar som att TDKR drog in mer pengar under första veckan/helgen än TDK, men jag vet inte exakt hur de räknar (vissa länder är inte med på båda etc.).
Sen ska man ju komma ihåg - som du säger - att det är sammanlagda intäkter på den där listan. TDK har haft 4 år på sig att samla ihop 500 miljoner dollar. TDKR har på tre veckor dragit ihop nästan 400 miljoner. Och det där är endast i USA.
Nej. Det är mer eller mindre fristående. Det är dock visa tillbaka blickar från föregående filmer, men inget av vikt.
öhm hela handligen påverkas av första filmen? Har du inte sett den fattar du inget. Original manus innehöll även en del kopplingar till 2an men det skrevs om efter Ledger gick bort.
Inte orkat läsa hela tråden men har teorin om att Blake är the dark knight diskuterats?
Senast redigerad av Feverdog 2012-08-13 kl. 09:02.
öhm hela handligen påverkas av första filmen? Har du inte sett den fattar du inget. Original manus innehöll även en del kopplingar till 2an men det skrevs om efter Ledger gick bort.
Inte orkat läsa hela tråden men har teorin om att Blake är the dark knight diskuterats?
Hela handlingen har kopplingar till första filmen, ja. Men filmerna är nog fristående för att man inte ska behöva se alla för att förstå vad som händer.
Va?
Som jag förstod det heter filmen "rises" därför att Bruce har levt i avskildhet i 8 år för att ta upp kappan igen.
Hela handlingen har kopplingar till första filmen, ja. Men filmerna är nog fristående för att man inte ska behöva se alla för att förstå vad som händer.
Va?
Som jag förstod det heter filmen "rises" därför att Bruce har levt i avskildhet i 8 år för att ta upp kappan igen.
Nja min flickvän hade glömt 1an och frågade hela tiden vem är han varför gör han så etc. Så kan nog inte sträcka mig till att de är fristående.
Jao så tror nog de flesta och att vi får se Robin i slutet och att nästa film blir Batman och Robin.
MEN tänk såhär. Blake uppfyller redan i TDKR sin roll som Robin (den Robin vi känner alltså som hjälper Batman). Det finns ingen Robin som gått under namnet John Blake i Batman universet. Jag tror mer hans namnavslöjande är ett Easteregg för att vilseleda och för aha upplevelsen. Blakes och Waynes liv är rätt lika (förutom pengarna då). Vidare ger Wayne Blake koordinaterna till sitt gömställe, varför? Scenen när fladdermössen flyger över Blake när han är i grottan är nästan en kopia av den i TDK. Varför ser vi Blake och inte Wayne i slutscenen när ändå filmen handlar om honom? Och just slutscenen när Blake står på plattformen och den reser sig från vattnet så tar filmen plötsligt slut och vi ser med stora texter The Dark Knight Rises. Under hela filmen tjatas det även om att Batman bara är en mask och vem som helst kan vara Batman. Jag är alltså rätt övertygad om att Wayne lämnar över rollen till Blake. Ingen som tänkt i de banorna?
Senast redigerad av Feverdog 2012-08-13 kl. 11:01.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!