2011-01-25, 19:44
Medlem
didiDiegos avatar
om du känner dig lite off pga vintern och kylan, ta och ladda hem White Lies nya album Ritual så kommer du garanterat att må lite bättre. en av de bättre skivorna på ett tag.
Citera
2011-01-25, 19:54
Tyckte inte alls om den, deras gamla grejer är bättre.
Citera
2011-01-25, 19:54
Medlem
ShogunAssasins avatar
Finns även på spotify, dock premium exklusiv.
Citera
2011-01-26, 01:32
Medlem
Solstolens avatar
Låten "Turn the Bells" var det bästa spåret, men skivan känns .. sådär!
Ska lyssna lite mer och se om den växer!
Citera
2011-01-26, 02:38
Medlem
Mikaelias avatar
Skit bra platta!
Gillade förra jävligt mycket men den här känns en aningen bättre.
Kan ju iof bero på att jag lyssnat sönder to lose my life.
Streetlights är den som satt sig bäst men det kommer antagligen att ändras då man lyssnat mer på skivan.
Citera
2011-02-03, 00:45
Medlem
nagelbands avatar
Lyssnat ett antal varv på Ritual och har sjävklart fått några favoritlåtar. Bad love är låten som jag tycker bäst om på plattan. Texten är fantastisk och stämningen i låten känns helt som White Lies. I Bad love och i Bigger than us, som för övrigt är i topp fyra enligt mig, kommer djupet i Harrys röst verkligen fram. Ser fram emot att höra båda låtarna live. Streetlights var en av dom första låtarna jag fastnade för trots att den skiljer sig en del från första skivan. I min topp fyra tillkom Strangers för bara några dagar sen.

White Lies levererar igen en skiva med otroliga och inspirerande texter. Ritual känns däremot inte lika mörk som To lose my life, både musik-och textmässigt. Tyvärr stör jag mig på två saker i två olika låtar. I Come down är det en mesig bakgrundskör som inte alls passar i låten och är långt ifrån något jag någonsin trodde att jag skulle få höra på en White Lies skiva. I Is love, cirka 1.20 in i låten, dyker det upp musik som gör mig förvirrad och nästan gråtfärdig. Det lägger sig i bakgrunden efter ett tag men jag har ändå väldigt svårt för Is love som tyvärr annars är en bra låt.
Nåja, man kan inte få allt varje gång. En väldigt bra skiva i helhet är det i alla fall.
4 av 5 tygpåsar får den av ett stort White Lies-fan.
Citera
2011-03-01, 03:36
Medlem
Lindkviists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big B
Tyckte inte alls om den, deras gamla grejer är bättre.

Gamla och gamla, det är deras andra album ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in