Citat:
Ursprungligen postat av tantalus
Jag ser nu att jag uttryckt mig nagot oklart och gor battring:
- Den breda andan ska vara lika lang eller langre an de smala andan
- Den smala andan kan antingen dingla fritt bakom den breda diton eller dras igenom tygoglan pa baksidan av den breda andan
- Hermesslipsar bor alltid dras igenom tygoglan
- Vuxna manniskor bor inte stoppa in den smala andan innanfor skjortan (kop en slips i ratt langd istallet)
- Slipshallare arkiveras bast i 80-talsmaskeradladan eller rundarkivet
- Slipsnal modell stor sakerhetsnal kan anvandas till excentrisk kostym- eller kavajkladsel
- Slipsnal modell vass guldnal med adelsten eller parla kan anvandas till jackett eller mojligen kostym pa brollop eller annat hogtidligt tillfalle
Sadarja!
Njae, här får jag nog hävda en annan åsikt.
Senast idag (och igår och i förrgår för den delen också) hade jag den smala änden instoppad innanför skjortan, och detta på olika slipsar. Detta beror dock inte på att slipsen är för lång (eller att jag är för kort: 186 cm). Jag är dessutom 30+ och kan därför anses vuxen. Orsaken skulle jag säga är att jag konsekvent kör en four-in-hand-knut. Som bekant behöver denna knut inte så mycket slips så att säga, vilket gör att det blir en hel del över som måste ta vägen någonstans och i sådana fall återstår bara att stoppa den innanför skjortan.