• 1
  • 2
2011-01-25, 19:16
Medlem
snorkelbusss avatar
Behver tips och rd frn kattknnare!
Har tv ragdollpojkar hemma, 1,5 r vs 9 mnader, bda kastrerade.
1,5 ringen fr varje morgon runt kl 04.00 totalt fnatt, jamar, biter p mbler och lampor, krafsar nra vra huvuden, buffar p oss i sngen osv.
Har frskt lsa detta p olika stt, stngt katterna ute frn sovrummet vid tillfllet (d skriker han nnu mer), stter p laserpekaren i vardagsrummet (den leker han med tills den stannar efter 15 min, d terkommer han), klappar och kliar i ngon halvtimme (d brukar han bli njd, men brjar sedan skrika vid kl 6 igen).
De har alltid mat och vatten p natten. Katten r frisk. Vi har brjat leka med honom p kvllen innan vi lgger oss fr att han ska ha det lite roligare, om det r tristess som r problemet.

Har ni ngra tips? Det r otroligt frustrerande att vakna denna timma och inte kunna somna om...!
Citera
2011-01-25, 19:19
Medlem
dntzleets avatar
Testa ge dem ngra snna hr http://www.ekhagen.net/images/storie...nn/alvedon.jpg blandat med
http://annikaokenzo.blogg.se/images/...a_12183806.jpg , det borde fungera, har dock aldrig testat detta.
Citera
2011-01-25, 19:27
Medlem
Arcticas avatar
Han r ju bara ute efter uppmrksamhet, speciellt nr du r s trkig och sover d han vill busa. Vad du fr gra r att se till s du har mer tlamod n honom.

Om du vill sova med stngd drr s kommer han skrika i brjan, gr du dremot upp och leker s fattar han att "Skrika = lek", bara han gr det tillrckligt lnge. Skulle du dremot ignorera honom kommer han trttna. Men d fr du aldrig bekrfta hans behov genom att g upp eller ens titta p honom, vad fasen som n hnder! Och sedan vnta tills han inser att inget kommer hnda vad han n brjar gra. Till slut tror jag han inser att det r roligare att leka med brorsan...

Min ena katt brukade vilja busa med mig mitt i natten, i brjan fick jag sova rv ganska mycket d han stod och viftade med en tass i ansiktet p mig. Men jag lg helt stilla utan att ht bekrfta att han gjorde ngot. Till slut brjade han inse att det var jvligt trkigt fr det hnde aldrig ngot nd. Nu sitter han fint och vntar tills klockan ringer
Citera
2011-01-25, 19:40
Medlem
Blaisens avatar
Arctica har helt rtt! Har sjlv haft katt de senaste 25 ren s jag vet. De r otroliga p att testa, vrre n barn faktiskt. Han har ju trots allt en kompis s det r ju honom han ska lattja med.
Citera
2011-01-25, 19:52
Medlem
Exakt, rr er INTE det kan ta sin tid och vara pfrestande men de lnar sig till slut.
Jag har inte katterna i sovrummet ch hr inte ett ljud av dom, men i brjan va de ett jkla rj p drren.
Citera
2011-01-25, 21:35
Medlem
charkovs avatar
Vem har haft katt, och inte upplevt detta kattfnatt p tidiga morgontimmar?.
Citera
2011-01-26, 05:14
Medlem
Mr.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkov

Jag har d aldrig upplevt det:O. Dom ligger p mig nr jag vaknar, men har aldrig vaknat av dom. Kanske kommer senare?

Har tv grabbar som r strax under ret. Ena upptckte kkskranen nyss fy fan vad jag garvade!
Han hade ena tassen konstant i strlen samtidigt som han kastade in ansiktet d och d i miserabla frsk att fnga vattnet.

Nu r han dyngsur och frstr fortfarande inte varfr man inte kan greppa vatten men tassen, dock ett steg nrmare till att kunna dricka.

Stod i kket och skratta fr fulla muggar 04:45 p kvllen som det d var fr mig.

Tog ett foto med sjukt kul -->http://img19.imageshack.us/i/p9220010.jpg/
Citera
2011-01-26, 09:52
Medlem
Gidellas avatar
Som nn redan skrivit, ignorera katten. Alternativt stng drren och ignorera - och anvnd ronproppar s str inte jamandet och krafsandet er. Mrker den att den faktiskt fr som den vill nr den vcker er s kommer den att fortstta oavsett vad ni gr. Katter r inte dumma djur inte.
Citera
2011-01-26, 10:29
Medlem
Puffarns avatar
Samma hr, de vcker mig med men inte varje natt. Ler lite och somnar om dock. ven om de busar som satan i sngen s kan jag somna i alla fall.

Skulle jag glmma att fylla mat kvllen innan dock d r det krt.
Tass med kalla trampdynor frsiktigt i ansiktet frst, ignorerar jag grs det om med ett litet mjao. Ignorerar jag fortfarande s biter Sphynxen mig i nsan, inte hrt men tillrckligt fr att det inte ska g att ignorera.

You gotta love'm <3

Stnga ut dem ur sovrummet r ju otnkbart. r ju halva pongen med katter att mysa i sngen med dem. Dessutom finns det inte mnga sphynxar som accepterar stngda drrar mellan dem och sin mnniska oavsett hur vana man frsker gra dem vid det. De r kardborre-katter personifierade.
Senast redigerad av Puffarn 2011-01-26 kl. 10:32.
Citera
2011-01-26, 14:53
Medlem
SmokinKittyCats avatar
Alla mina katter har levt rvare tidiga mornar. Detta har de gjort d de var unga. De vill vl kalla p uppmrksamhet, typ mat eller lek. Jag har aldrig ltit katterna f vara inne i sovrummet fr att jag vill slippa hr i sngen. Nr de stllt sig utanfr drren o krafsat o jamat i all sin naivitet rusar jag upp frser o skakar dem i nackskinnet. De lr sig efter det. Nu lter dem mig alltid vara i fred d jag r i sovrummet, inte ens d jag frsover mig grymt mycket o inte ger dem frukost som jag brukar gr de inte vsen av sig.
Citera
2011-01-27, 11:34
Medlem
Min katt gr likadant det brukar jag lsa antingen med ronproppar eller s slnger jag ut honom p balkongen. (Jag har en planka ner till marken, s det finns ingen grund till oro )
Citera
2011-01-28, 12:11
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkov

Jag minns nr jag hade katt, d brukade det gamla skrllet runt tiotiden p kvllen spurta runt i korridorerna s att trflisor och mattor flg t helvete. Det var tider det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in