Citat:
Ursprungligen postat av ReNu
Sovjet kommer nog falla samman. Jag inbillar mig att nya stater, som Estland, Ukraina, Vitryssland kommer att bildas. De finns även chanser att dessa stater i framtiden kommer att flytta fokus åt väst och titta mer på ett djupare europeiskt samarbete.
Vem vet - de kanske även söker sig till NATO.

OT: Obetalbar humor i den här tråden ibland!
OnT:
Oljans betydelse för händelseutvtecklingen i Egypten är inte insignifikant, men överdriven. T ex är det bara 2% av världens olja som passerar Suez. Kolla tråden.
Det verkar som om natten varit lugn, mina farhågor till trots. Och åtminstone AJ har live igen. Jag tror Cnn kör live igen. Och jag har sett LIVE på bambuser från TS. Och jag har sett flera rapporter om att journalister har släppts igen. Jag kan för mitt liv inte tro att anti-m (eller militären) kommer öka våldet idag. Fast regimen har ju gjort grejer hittills som jag trodde var omöjliga...
Har ni hört något mer om marschen mot Heliopolis? Jag tänkte förut att det var en bra aktion, men nu har jag sett fördelarna med att stanna på torget. Oppositionen har kunnat organisera sig. Det påstås finnas en organisationskommitté, ljudsystem, storbild etc... mycket bra. Men kanske är man så välorganiserade att man kan tåga till Heliopolis och ändå behälla kontrollen över TS.
Edit:
Strax Lunchekot. En av sveriges bästa journalister, Cecilia Uddén, brukar rapportera direkt från Egypten.