2011-01-30, 14:36
Medlem
SteveZissous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigO
Jag är nästan helt övertygad om att militären inte kommer skjuta mot folket.

Om de börjar skjuta skarpt med militära vapen, d.v.s exv. granatgevär, anser jag att det är dags för Nato att gå in och slå ut militären. Folkmord har hänt förr och det måste till varje pris undvikas.

Men jag delar din uppfattning att det verkar osannolikt, men värre saker har hänt i historien.
Citera
2011-01-30, 14:37
Medlem
SteveZissous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosken-Pekka
Missförstå mig inte. Det är bra att det egyptiska folket störtat den sionistiska ockupationsregeringen men det blev ingen romantisk arabisk revolt tyvärr.

Arabens smutsiga och lömska inre visade sig ännu en gång. Vi alla ser det live från nyhetssändningarna. Araberna plundrar sitt eget land just NU. Jag ser det, du ser det, ALLA ser det. Det går inte att förneka detta faktum. Det är omöjligt.

Trolla någon annanstans ditt patetiska as.
Citera
2011-01-30, 14:37
Medlem
Borghesias avatar
Egyptiska stats-tv uppmanar sitt folk att inte titta på på Al Jazeera.
Det är bara stats-tv som har hela sanningen.

Goddag yxskaft ...
Citera
2011-01-30, 14:38
Bannlyst
De hade en bra dokumentär på Al jazeera international för nån timme sen. Det roliga är att mubarak införde ett demokratiskt val av en ny president och folket hade hopp om att få en ny president 2005, det roliga är att Mubarak väljs återigen. De tog upp det här med valfusk etc vilket är självklart men smart drag av gamlingen att få folks förtroende och sedan återgå till noll..
Citera
Medlem
Citat:
Missförstå mig inte. Det är bra att det egyptiska folket störtat den sionistiska ockupationsregeringen men det blev ingen romantisk arabisk revolt tyvärr.

Arabens smutsiga och lömska inre visade sig ännu en gång. Vi alla ser det live från nyhetssändningarna. Araberna plundrar sitt eget land just NU. Jag ser det, du ser det, ALLA ser det. Det går inte att förneka detta faktum. Det är omöjligt.

Ge mig exempel på en romantisk revolt?
Du måste se och förstå vad det handlar om, men som sagt vissa är som får, allt media spyr ut blir fakta.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
http://www.livestation.com/channels/57-al-arabiya-arabic-arabic

Al-arabita VERKAR ha egna lajv-bilder från Kairo. Men jag kan inte arabiska så jag VET INTE vad det är för bilder.
Citera
Medlem
Trapeds avatar
Citat:

Det är ju civila som skyddar museet, och sig själva inte polis eller militär, tycker du inte att det är konstigt att precis innan plundringen starta så försvann precis alla poliser, och att folk som gripit vissa av dessa looters har dom hittat Polis ID kort som dom haft på sig.
Citera
Medlem
cryptomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveZissou
Om de börjar skjuta skarpt med militära vapen, d.v.s exv. granatgevär, anser jag att det är dags för Nato att gå in och slå ut militären. Folkmord har hänt förr och det måste till varje pris undvikas.

Problemet är att NATO står med byxorna nerdragna. I alla år har man stöttat denne djävel Mubarak, så även Sverige.
Citera
2011-01-30, 14:40
Medlem
nymans avatar
Om Nato eller USA går in militärt SteveZissou så kommer dom först och främst slå ner demonstranterna och säkra diktatorns makt.
Citera
2011-01-30, 14:41
Medlem
Flycktings avatar
Citat:

Idiot, det är ju meningen att man ska tro det det är vad presidenten vill att lätt trogna idioter som du ska tro på de du ser.
Citera
2011-01-30, 14:42
Medlem
13.32 Human Rights Watch säger att plundring börjar bli ett verkligt problem i Alexandria. Peter Bouckaert, organisationens chef nödsituationer, berättar BBC World Service Newshour program som en del av det var ett medvetet försök av myndigheterna att skrämma människor: "Några av [tjuvar] är brottslingar som har släppts ut från fängelser och vi har bekräftade rapporter om att vissa av de tjuvar faktiskt undercover poliser. Så vi är inte riktigt säker på hur mycket av detta är spontant och hur mycket av det är ett organiserat försök av regeringen att skapa instabilitet nu.

Live bbc
Citera
2011-01-30, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteveZissou

Men jag delar din uppfattning att det verkar osannolikt, men värre saker har hänt i historien.

Så som man ser och hör så verkar militären vara helt på folkets sida de kramas o "gullar" med varandra. För att sedan skjuta ner dom? Då vet jag inte vad som har hänt med världen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in