2011-01-30, 01:42
Medlem
cryptomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimus-Q
Det är sant faktiskt. Samma sak hände när Saddam föll. En stor del av han säkerhetsstyrkor var dock fortfarande lojala och gjorde allt för att visa folket hur bättre det var under Saddams tid. Dvs genom att mörda, råna osv.

Om bluffen inte synas och dessa paramilitära styrkor får sprida skräck i skepnad av laglösa gäng, kan det ironiskt nog leda till att folket i sin rädsla vill ha tillbaka regimen som den var innan upproret, då fanns ju polisen där och skyddade folket mot kriminella. Och Egypten var alltid ett mycket säkert samhälle för de som höll sig på mattan. Mycket låg våldsbrottslighet, man kunde gå omkring i vilka kvartér som helst i Kairo vilket tid på dygnet som helst. Jag kände mig alltid mycket säker där.
Citera
2011-01-30, 01:44
Medlem
Optimus-Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Problemet är att jag inte respekterar eran tro. Jag kan dock respektera dig som person. Jag anser att det vore för allas bästa om era trossystem förpassades till mytologin.

Se denna debatt, jag ber dig! - http://www.youtube.com/watch?v=9c5-vVwJ2eQ&feature=related
Citera
2011-01-30, 01:45
Medlem
drdracula141s avatar
Vem är det som pratar nu med en wiskey röst på Al Jazzera?? Han pratar om att inte respektera Israel och USA men folket respekterar Israel och USA. Dom talar inte om sanningen utan att Usa's regering prackar på det egyptiska folket en massa strunt saker. Det folket vill ha är frihet och ett socialt fungerande rättsystem som inte är byggt på Usas terrorist stat och Israel. Nu skäller han ut Europa också samt hela västvärlden.
Senast redigerad av drdracula141 2011-01-30 kl. 01:48.
Citera
2011-01-30, 01:46
Medlem
bara för mig Al Jazeera streamen inte fungerar?
Citera
2011-01-30, 01:49
Medlem
Optimus-Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cryptome
Om bluffen inte synas och dessa paramilitära styrkor får sprida skräck i skepnad av laglösa gäng, kan det ironiskt nog leda till att folket i sin rädsla vill ha tillbaka regimen som den var innan upproret, då fanns ju polisen där och skyddade folket mot kriminella. Och Egypten var alltid ett mycket säkert samhälle för de som höll sig på mattan. Mycket låg våldsbrottslighet, man kunde gå omkring i vilka kvartér som helst i Kairo vilket tid på dygnet som helst. Jag kände mig alltid mycket säker där.

Exakt. Jag hoppas verkligen att det inte kommer bli som Irak. Det finns väldigt många som anser att det var mycket bättre under Saddams tid och vill tillbaka dit, just pågrund av våldet. Så kommer Mubarek lojala göra också. Sprida våld och förstörelse och få folket att önska sig tillbaka till Mubarek. Försvinner Mubarek så får man ändå hålla tummarna för att inte en massa interna konflikter och islamister uppstår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Vem är det som pratar nu med en wiskey röst på Al Jazzera?? Han pratar om att inte respektera Israel och USA men folket respekterar Israel och USA. Dom talar inte om sanningen utan att Usa's regering prackar på det egyptiska folket en massa strunt saker. Det folket vill ha är frihet och ett socialt fungerande rättsystem som inte är byggt på Usas terrorist stat och Israel. Nu skäller han ut Europa också samt hela västvärlden.
Skrämmande.. Allt fler vill väl ha teokrati med inriktning islam. Mycket tråkigt faktiskt.
Citera
Medlem
Tänkte på en sak när det gäller alla fängelse rymningarna, fängelserna brukar vara i lite avlägsna områden. Varför tar inte rymlingarna raka vägen hem? vem rymmer från ett fängelse o drar direkt på en plundringstur efter låt oss säga 10-20 år i ett egyptiskt fängelse. vem har underlättat transporten? vapen? etc
Citera
2011-01-30, 01:51
Bannlyst
Vilken kanal tycker ni har varit bäst att följa detta med Egypten?

Al Jazeera, CNN, BBC, Al Arabiya??? eller nån annan???
Citera
2011-01-30, 01:51
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigO
Tänkte på en sak när det gäller alla fängelse rymningarna, fängelserna brukar vara i lite avlägsna områden. Varför tar inte rymlingarna raka vägen hem? vem rymmer från ett fängelse o drar direkt på en plundringstur efter låt oss säga 10-20 år i ett egyptiskt fängelse. vem har underlättat transporten? vapen? etc
Känns som att Mubarack har släppt fångarna loss och låter dom plundra landet för att få sympati hos befolkningen...
Citera
2011-01-30, 01:52
Medlem
ettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shtoopss

Al Jazeera English imo
Citera
Medlem
Trapeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigO
Roligt att poliserna försvinner helt plötsligt precis innan plundringarna och rymningarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shtoopss

Jag brukar bläddra emellan dom, så får man en annorlunda bild av det hela
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in