2011-01-30, 21:49
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Läs om mitt inlägg:

https://www.flashback.org/sp28573582

Bevisligen var Mossad ansvariga för false flag-bombkampanjen i Egypten 1954 ("Lavonaffären".)
Bevisligen var "Israel" ansvariga för den mordiska attacken på U.S.S. Liberty, som servus påminde om.

http://whatreallyhappened.com/WRHARTICLES/lavon.html

Vilka som sprängde den koptiska kyrkan i Alexandria vid nyår är inte fastställt - som jag sa i mitt inlägg utesluter jag inte att muslimska extremister gjorde det. Men inte heller avfärdar jag tanken att Mossad kan ligga bakom. Om och när någon döms för dådet kanske det kan klarläggas.

Har du någon teori om varför Mossad skulle utföra ett attentat i ett grannland som Israel sedan många år i det närmaste betraktar som en allierad.
Citera
2011-01-30, 21:50
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
En annan potentiell gäller ju Iraks synagoger:
http://en.wikipedia.org/wiki/1950%E2%80%931951_Baghdad_bombings#Alleged_Mossad_ involvement

Just det, utmärkt att du erinrade om det fulspelet av denna psykopatsekt.
Citera
2011-01-30, 21:52
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigO
När dom vet att regimen håller på att rasa gör dom allt
Regimen höll väl inte på att rasa för fyra veckor sedan så vitt jag vet.
Citera
2011-01-30, 21:52
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Har du någon teori om varför Mossad skulle utföra ett attentat i ett grannland som Israel sedan många år i det närmaste betraktar som en allierad.

En tänkbar orsak skulle kunna vara att man från judisk sida hoppades på en intensifierad repression av Mubarakregimen mot så kallade islamister, vilka "Israel" naturligtvis vill försvaga så mycket som möjligt, i synnerhet i grannländerna.
Citera
2011-01-30, 21:53
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Det beror på vart du blir träffad, man behöver inte blöda kraftigt av skottskada fick jag höra men vet inte om det stämmer riktigt. Sedan tror jag det e på filmer det blöder så mycket direkt.

Jag tänkte mer på blodstänket på gatan vid impact mot kroppen som du såg i videon från Iran och inte från Hollywoodfilmer som naturligtvis är fejk.
Dessutom tar han skydd med händerna mot marken vid fallet.

Han kan ju ha träffats olyckligt av en gummikula eller annat för längre fram stod ju kravallpolis med sköldar och jag tvivlar på att det var en träff från ett automatvapen.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Det är mycket snack om Israel i tråden, men hur är det med grannlandet i väst? Ghadaffi är nog rätt orolig nu. Tunisiens regim har fallit, och i Egypten står det och väger. Även om Ghaddafi har oljeintäkter som han kan fördela på en befolkning på blott sex miljoner (att jämföra med Egyptens 80 miljoner och ingen olja) så tror jag inte att tanken på fria val i både Egypten och Tunisien roar honom.
Citera
Medlem
Citat:
Regimen höll väl inte på att rasa för fyra veckor sedan så vitt jag vet.

Så Mossad skulle komma o berätta de för dig då?
Citera
2011-01-30, 21:56
Medlem
Månsans avatar
Citat:
kan någon vara snäll och översätta detta på google tr för jag har aldrig använt den och det e komplicerat språk. en JÄVLIGT sjuk nyhet.

العقيد عمر عفيفي , الجزيرة || رسالتي للشعب المصري وعلي مسئوليتي الشخصيه وصلتنا معلومات بوجود اسلحه تليسكوبيه قادمه من إسرائيل لقنص قادة المظاهرات من الشباب وليس الرموز السياسية وهذه الإسلحه وصلت فعلا بالأمس في القاهره ونوع الأسلحه سلاح قنص تليسكوبي وسلاح قنص بالصدمه ليزر , وما يفسر ذلك إعادة إنتشار قوات الامن

Vad är det för konstigt med det? Det finns väl knappt en enda armé i hela världen som inte förfogar över Uzi eller Mini Uzi?
Citera
2011-01-30, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Jag tänkte mer på blodstänket på gatan vid impact mot kroppen som du såg i videon från Iran och inte från Hollywoodfilmer som naturligtvis är fejk.
Dessutom tar han skydd med händerna mot marken vid fallet.

Han kan ju ha träffats olyckligt av en gummikula eller annat för längre fram stod ju kravallpolis med sköldar och jag tvivlar på att det var en träff från ett automatvapen.

Det är mycket möjligt, men killen dog vad som träffade honom har jag ingen aning om men de känns som att han bara sjunk ihop. Om hjärtat stannar omedelbart hur blir det vid skottskada?
Citera
2011-01-30, 21:58
Medlem
cryptomes avatar
Här är en hyfsad karta på Kairo och namnen på viktiga distrikt:

http://iguide.travel/illustrations/Cairo-2.png
Citera
2011-01-30, 21:59
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Israel är naturligtvis inte intresserade av oro och interna konflikter i grannlandet Egypten. En nation som man dessutom har ett livsviktigt fredsavtal med. Att Israel skulle iscensätta sprängningar av kyrkor i Egypten saknar all rimlighet.

Naturligtvis har du rätt i sak men det är dumt att tvärsäkert uttala sej om vem som utfört ett attentat innan man vet med säkerhet och det var min poäng.

Jag tror inte på att det var Mossad,även om jag inte tvivlar på deras lömskhet.
Citera
2011-01-30, 22:01
Medlem
Colonel Omar Afifi, Al-Jazeera | | letter to the Egyptian people on my own personal responsibility we got information about the existence of telescopic weapons coming from Israel to hunt leaders of the demonstrations of young people and not political figures, and these weapons actually arrived yesterday in Cairo, type of weapons: telescopic sniper and shocked by laser sniper and this explains the re-Deployment of security forces.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in