2011-01-25, 18:26
Medlem
237s avatar
På omslaget av gårdagens Stockholm City så var det en bild på en dildo. Ingen liten diskret bild, utan från topp till botten i princip. Inne i tidningen kunde man läsa om att detta var precis vad den trendmedvetna stockholmaren ville ha och … Jag orkar faktiskt inte återge skiten, jag mår bara illa av konstaterandet att detta är det samhälle jag är en del av. Här är länken, läs själva:

http://city.se/redaktionen/2011/01/25/310/

Är det jag som är gammalmodig, eller är detta att gå över gränsen? Nu menar jag inte bara bilden, för det var säkert ett medvetet val, för småtjejerna (för det ÄR alltid småbrudar bakom dessa sk trendartiklar) ville vara lite vågade, provocerande och kanske till och med hade i åtanke att göra karriär på detta, eller i värsta fall skratta med väninnorna på helgens fest om hur "helt kräjsy" de var. Nej, jag syftar minst lika mycket på texten. Kvaliteten. Innehållet. Val av ämne. Den härligt skeva uppfattningen om att alla nuförtiden älskar trender, att vi inte klarar oss utan deras trendguider. Det helt rubbade konceptet att göra smygreklam för denna grunka (man satte ut pris och allting). Idén om hur otänkbart det skulle vara att i ”jämställda” Sverige sätta ut en dylik bild på en lösfitta.

Journalistiken av idag är ett enda stort träsk av skit. Journalistik är den mest patetiska yrkeskåren. De tror att vi vill läsa om Madeleine och Anders Bagge. Ett jävla skämt är vad det är. Det genomsnittliga FB-inlägget är mer välformulerat och av större allmän intresse än vad dagens journalister presterar.

Är detta det ultimata kvittot på tidningarnas förfall?
Citera
2011-01-25, 19:08
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Är detta det ultimata kvittot på tidningarnas förfall?
Nej, du tänker på Ann-Charlotte Marteus.
Citera
2011-01-25, 19:17
Medlem
Gameboy92s avatar
Jag håller helt med om vad du sa, och har egentligen inget att tillägga. Jag är knappast pryd, men vad i helvete gör sexleksaker på framsidan av en tidning som beklagligen läses av många.
Antar att idiot feminister(för det är säkerligen såna som ligger bakom) försvarar med idiot argument "meh de e ju alltid tuttar överallt" Hoppas att det är någon inom media världen som reagerar mot sån här skit, så att det inte bara blir värre.
Citera
2011-01-25, 19:22
Medlem
Nu väntar vi bara på en gigantisk lösfitta på omslaget.
Eller, blev det sexistiskt nu?
Citera
2011-01-25, 19:25
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vorki
Nu väntar vi bara på en gigantisk lösfitta på omslaget.
Lika troligt som att Elisabeth Ohlson-Wallin skulle göra en muslimsk Ecce Homo.
Citera
2011-01-25, 19:26
Njae, gränsen har ju blivit nådd och korsad för länge länge sen, jag menar Expressen och Aftonbladet har haft löpsedlar med "BÄSTA SEXKNEPEN" i kanske 10 års tid.. Men det är ju inte direkt något jag skulle vilja behöva utsätta eller förklara för min 5-åring
Senast redigerad av priz 2011-01-25 kl. 19:30.
Citera
2011-01-25, 19:38
Bannlyst
Who cares?
Citera
2011-01-25, 19:45
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plattform
Who cares?

Jag?
Citera
2011-01-25, 19:53
Medlem
popeondopes avatar
Det var ett sjukt lågvattenmärke. Artikeln hade ingen poäng, det var bara ett försök att få läsare eftersom alla 14 åringar vill läsa om plastpenisar oavsett vad som står.
Citera
2011-01-25, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Journalistiken av idag är ett enda stort träsk av skit. Journalistik är den mest patetiska yrkeskåren. De tror att vi vill läsa om Madeleine och Anders Bagge. Ett jävla skämt är vad det är. Det genomsnittliga FB-inlägget är mer välformulerat och av större allmän intresse än vad dagens journalister presterar.Är detta det ultimata kvittot på tidningarnas förfall?
Jag kunde inte sagt det bättre själv! Instämmer i vartenda ord!
FB:s kvalité är vida överlägsen dasspapperspressen. Det enda vettiga man kan ha det skräpet till är att förpacka sopor o liknande...
Citera
2011-01-25, 20:10
Medlem
Kontrapunktens avatar
Värt att notera att det är blott kvinnlig sexualitet som är "finsex" medan manlig associeras med "fulporr".

Med det sagt är det förstås helt förkastligt att ägna ett helt omslag till hyllning av den perverterade sexualiteten, oavset könet det är ämnat för. Ännu ett bevis på samhällets snabba förfall ned en primitiv avgrund.
Citera
2011-01-26, 21:11
Medlem
teflonpannan69s avatar
City är en tidning i fritt fall. Det började med att man slutade upp med rapporteringen av vanliga nyheter. Sen gick man över till att ge ut 3 nummer i veckan, och profilerade sig som någon ''trendtidning'' där man skulle kunna läsa om nöje och sådant som var aktuellt i Stockholm. Resultatet blev någon sliskig sörja med ointressanta, tråkiga och innehållslösa artiklar, som klämts undan av all reklam. Metro är kanske inte heller någon höjdare direkt, men 10 gånger bättre en City. City tar man nu bara och läser om man är i ett desperat behov av sysselsättning på tunnelbanan. Som tur brukar det alltid ligga en Metro på sätet brevid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in