2011-01-25, 13:04
Medlem
miaroses avatar
Av mina första ciggar i tonårsåldern blev jag redigt rökfull men sedan dess har det aldrig hänt. Sen provade jag rulla egna cigaretter och jävlar vad yr jag blev då den röktes. Var tvungen att sätta mig ner några minuter. Varför blir man så rökfull utav rulltobak? Är det bomullsfiltret på vanliga cigaretter som filtrerar bort det mesta av nikotinet?
Citera
2011-01-25, 13:06
Medlem
danneohs avatar
Hahaha tog säkert 5min innan jag förstod vad du menade med "rökfull" Niko-kick brukar man säga.

Det borde ha att göra med att rulltobak i regel har starkare nikotinhalt än vanliga cigaretter, testa köpa någon svagare variant.
Citera
2011-01-27, 15:32
Medlem
Yran är väl skön, eller? Vill du röka och inte få någon effekt?
Citera
2011-01-27, 15:49
Medlem
Bruttas avatar
Rulltobak har oftast bra mycket högre nikotinhalt än vanliga cigaretter. Dessutom brukar hemmarullade vara mindre hårt packade, vilket leder till att ciggen brinner snabbare och man får i sig nikotinet snabbare och intensivare.
Citera
2011-01-28, 11:05
Medlem
infects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miarose
Av mina första ciggar i tonårsåldern blev jag redigt rökfull men sedan dess har det aldrig hänt. Sen provade jag rulla egna cigaretter och jävlar vad yr jag blev då den röktes. Var tvungen att sätta mig ner några minuter. Varför blir man så rökfull utav rulltobak? Är det bomullsfiltret på vanliga cigaretter som filtrerar bort det mesta av nikotinet?

Måste säga att jag saknar Niko-kicken, när jag började röka så vart det egen-rullat John Silver... Hur som helst, ja egen-rullade cigarreter är oftast starkare tobak till.

//infect
Citera
2011-02-01, 15:35
Medlem
kompisen har cigg med 2.0 mg nikotion i .. hemma rullade... fy satan va yr man blir.. och det riktigt sticker till i halsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in