2011-01-25, 12:44
Medlem
Farns avatar
Hej, Har skickat iväg en förfrågan att få börja på shaolin söder och har fått som svar att jag får börja på avancerad träning eller elitpassen. Är det någon som tränar där nu och vet hur stor skillnad det är på dessa två, nivå ?

vad borde jag välja att börja på ? har tränat en del innan dock med en stoooor lång paus.
Citera
2011-01-27, 18:44
Medlem
xlntds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farn
Hej, Har skickat iväg en förfrågan att få börja på shaolin söder och har fått som svar att jag får börja på avancerad träning eller elitpassen. Är det någon som tränar där nu och vet hur stor skillnad det är på dessa två, nivå ?

vad borde jag välja att börja på ? har tränat en del innan dock med en stoooor lång paus.

Elit är mer eller mindre tävlingsgruppen och träningen är både hårdare och högre tempo än avancerad.
Citera
2011-01-27, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farn

Körde på södermalm shaolin för ca 11 år sedan, tävlade även i då det fanns "all style open" fullcontact, dommarna var ju köpta typ från samma klubb. Jag förlorade ganska grovt, men ändå fick jag vinsten!
Citera
2011-01-27, 23:09
Medlem
Labaratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiriHespa
Körde på södermalm shaolin för ca 11 år sedan, tävlade även i då det fanns "all style open" fullcontact, dommarna var ju köpta typ från samma klubb. Jag förlorade ganska grovt, men ändå fick jag vinsten!
Haha att anklaga klubben för fusk känns lite väl hårt, allstyle vinster är det inte direkt högsta prio på.
Citera
2011-01-27, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Labarata
Haha att anklaga klubben för fusk känns lite väl hårt, allstyle vinster är det inte direkt högsta prio på.
Både södermalm shaolin och södermalm kung fu hade dommare som dömde i all style open. Så visst var det en liten fördel...
Citera
2011-01-30, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiriHespa
Både södermalm shaolin och södermalm kung fu hade dommare som dömde i all style open. Så visst var det en liten fördel...

Hmm vilka är södermalm shaolin och södermalm kung fu? Dom enda jag känner till där, är dom ("Södermalms shaolin kung fu") som bara kör sanshou och inte har en enda uns koppling till shaolin. Även fast dom verkar vilja få folk att tro det.

Om domaren inte är opartiskt så är det bara löjligt..

Edit: Ont: Skulle nog säga att du får dra dit för ett pröva på pass, så får dom placera dig i den gruppen dom finner är lämpligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in