Min Mac "fryser" all verksamhet i flera sekunder och gr allmnt hackigt, typ musen hnger i inte med i rrelserna och den hr texten gr lite segt att skriva. Vad kan detta bero p? Den har gtt som tget innan.
Flktljudet gr att man kan gissa att dr ligger ngon process och str i bakgrunden. ppna Aktivitetskontroll och titta efter vad som suger processor. Om du inte hittar ngot som verkar vara tjuvaktigt kan du prova att:
- terstlla en massa jox se moderatorn tzj's signatur fr instruktioner
- reparera behrigheter (m.h.a. Skivverktyg)
Tillgg: Spetsa ronen och lyssna efter mystiska ljud (klickande) som eventuellt kan indikera en hrddisk som hller p att kasta in handduken.
Senast redigerad av system 2011-01-25 kl. 10:58.
Jag hade liknande symptom p min Macbook Pro fr ett par dagar sen. Jag hade ven problem med att hitta ngonting nr jag skte i Spotlight. Men nr jag lt Spotlight indexera disken p nytt s fungerar den som vanligt igen. Vet inte om det kan hjlpa dig, men kan kanske vara vrt ett frsk.
Du gr detta genom att g p systeminstllningar och spotlight, lgg till hela din hrddisk som ett untandag fr att sedan ta bort den igen. D ska spotlight starta indexeringen, den tar dock lite tid. Upp till en timme skulle jag gissa.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!