Citat:
Ursprungligen postat av
JazzIsNotDead
Jag ställer mig lika oförstående inför hennes framgång, som jag gör inför Robyns (gillar inte sådan där barnslig sång), men jag är antagligen inte rätt målgrupp, då sådan musik är totalt ointressant för mig. Men jag kan förstå om andra tycker om det.
Instämmer, och passar på att lägga till Lana Del Rey och Lady Gaga till listan över kvinnliga artister med obegriplig framgång i förhållande till deras mediokra musikaliska talang(er). Slänger även in Adele och Veronica Maggio när jag ändå är igång.
Av det jag hört av Lykkes egna låtar så är musiken platt, poänglös och ett enda stort "jaså", hennes sång likaså. Det enda jag hört med henne som jag gillar i någon utsträckning är Miss It So Much med Röyksopp. Samma sak med Robyn, det enda bra hon har gjort är låten med Röyksopp (The Girl and The Robot).
Intervju med Lykke Li vid tiden för Röyksopplåten.
http://www.youtube.com/watch?v=gIOHu4Z61g0
Några saker som slår mig är dels att hon verkar ha ändrat sångstil och image rätt radikalt de senaste åren, dels att hon inte har alldeles lätt för att uttrycka sig i ord eller komma ihåg vad som hänt inne i studion.
I slutet av klippet pratar hon om Robyn och jag påminns om det faktum att jag fortfarande så här många år senare inte kan komma över att någon har gjort en internationell hitlåt där refrängen är baserad på ret-ramsan skvallerbytta bing bång. Snart 20 år senare låter Robyn fortfarande likadan i rösten.