2011-07-16, 08:35
Medlem
Vad som är grejen med..... Hype! förbannad jävla hype.

Alla p3 hipsters förståsigpåare har fått för sig att typ Those Dancing Days, Robyn och Lykke Li är såååå himla bra. Jag tycker Lykke Li är bedrövligt pinsamt kasst... hemskt ledsen

Men det är klart man tror ju att oj detta måste vara skit bra iom att alla är så sålda, men icke!!! Sen det här med den unika rösten, nää jag köper det bara inte. Hon bara fular sig när hon sjunger, ingen unik röst i sig
Senast redigerad av ultrabull 2011-07-16 kl. 08:49.
Citera
2011-07-16, 13:30
Medlem
Brmcs avatar
Indiekulturen slog Sverige. Lykke är speciell, sjunger speciellt, ser speciell ut och sjunger speciellt. Hon kom jävligt lägligt med sin musik. Sen tror jag hon har monki-butikerna att tacka för mycket. Hon spelades hela tiden precis innan- och efter hon slog igenom.

Många svenska tjejer hakade på och ville också vara lite speciella.

Nu tycker jag faktiskt hon har gjort en del bra musik. Men det ovannämnda är min teori
Citera
2011-08-06, 19:48
Medlem
Hermansssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Indiekulturen slog Sverige. Lykke är speciell, sjunger speciellt, ser speciell ut och sjunger speciellt. Hon kom jävligt lägligt med sin musik. Sen tror jag hon har monki-butikerna att tacka för mycket. Hon spelades hela tiden precis innan- och efter hon slog igenom.

Många svenska tjejer hakade på och ville också vara lite speciella.

Nu tycker jag faktiskt hon har gjort en del bra musik. Men det ovannämnda är min teori

Word på din teori. Så är det säkert. För mig är det fortfarande kanalbyte så fort hennes låtar spelas på radion, även fast hon ska ha "blivit så bra på sistone"... Jag vill höra lite känsla i antingen musik eller sång innan jag blir det minsta övertygad. För både och är väl för mycket att önska..
Citera
2012-01-17, 18:26
Medlem
jag förstår ingenting heller, hennes musik är bara tråkig och medelmåttig

och snygg är hon fan inte
Citera
2012-02-25, 15:38
Medlem
littlebit e ganska bra och hon e faktiskt het.
Citera
2012-03-12, 01:07
Medlem
skogsluders avatar
Här tycker jag hon levererar allt som ni klagar om! Tycker ni inte om den här så är det nog bara att skita i henne för gott.

http://www.youtube.com/watch?v=oLDHy...eature=mh_lolz
Citera
2012-05-01, 22:25
Medlem
SarangHaes avatar
Unik röst har hon inte. Texterna är väl lite sådär också.

Låtarna dock. Älskar verkligen hennes betoning på slagverk, körsång och allmänt reverb som sväller i bakgrunden. Tror sällan jag har hört popmusik uttrycka så mycket mörker på ett såpass elegant subtilt sätt.
Senast redigerad av SarangHae 2012-05-01 kl. 22:27.
Citera
2013-06-10, 20:58
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermanssson
Jag undrar vad grejen är med Lykke Li. Varför får hennes musik så stor uppmärksamhet i radio? Vad är det som bygger hennes popularitet? Jag måste säga att hennes "Get Some" är bland det sämsta jag hört inom svensk populärmusik om man blundar för guldkorn som "Hej Monika" och dylika stolpskott.

Vad tycker ni om hennes musik och sound?

Hon är bäst!

Upptäckte henne nyligen av en slump. Kan inte förstå att hon inte är större här i Sverige än vad hon är? Maken till musikalisk begåvning föds det inte varje år ens här i världen. Hon är en "Lady Gaga" inom sin changer....Ett GENI helt enkelt!

Dessutom verkar hon vara en sådan fantastisk skön och ödmjuk människa!
Hon har alla möjligheter att bli hur stor som helst internationellt!

Lykke Li! You are fucking incredible amazing and you know it!

(Jag hatar när folk jämför henne med Gud!...Gud är väl OK på sitt sätt, men han är fan ingen Lykke Li!)
Citera
2014-03-24, 17:56
Medlem
BelleReves avatar
Vad tror vi om kommande släppet?

Känns lite sådär att "alla låtar på nya skivan ”I Never Learn” är powerballader".Love Me Like I'm Not Made of Stone samt No Rest for The Wicked var inte särskilt intressanta. Men, som ju var fallet med de förra albumen, var de tillhörande singlarna inte lika bra som resten av låtarna.
Citera
2014-03-24, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead
Jag ställer mig lika oförstående inför hennes framgång, som jag gör inför Robyns (gillar inte sådan där barnslig sång), men jag är antagligen inte rätt målgrupp, då sådan musik är totalt ointressant för mig. Men jag kan förstå om andra tycker om det.
Instämmer, och passar på att lägga till Lana Del Rey och Lady Gaga till listan över kvinnliga artister med obegriplig framgång i förhållande till deras mediokra musikaliska talang(er). Slänger även in Adele och Veronica Maggio när jag ändå är igång.

Av det jag hört av Lykkes egna låtar så är musiken platt, poänglös och ett enda stort "jaså", hennes sång likaså. Det enda jag hört med henne som jag gillar i någon utsträckning är Miss It So Much med Röyksopp. Samma sak med Robyn, det enda bra hon har gjort är låten med Röyksopp (The Girl and The Robot).

Intervju med Lykke Li vid tiden för Röyksopplåten.

http://www.youtube.com/watch?v=gIOHu4Z61g0

Några saker som slår mig är dels att hon verkar ha ändrat sångstil och image rätt radikalt de senaste åren, dels att hon inte har alldeles lätt för att uttrycka sig i ord eller komma ihåg vad som hänt inne i studion.

I slutet av klippet pratar hon om Robyn och jag påminns om det faktum att jag fortfarande så här många år senare inte kan komma över att någon har gjort en internationell hitlåt där refrängen är baserad på ret-ramsan skvallerbytta bing bång. Snart 20 år senare låter Robyn fortfarande likadan i rösten.
Citera
2014-03-24, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsluder
Här tycker jag hon levererar allt som ni klagar om! Tycker ni inte om den här så är det nog bara att skita i henne för gott.

http://www.youtube.com/watch?v=oLDHy...eature=mh_lolz
Påminner en del om PJ Harvey och Mazzy Star (från tidigt 90-tal), bara det att PJ gör/gjorde den sortens musik ungefär 10 gånger bättre och mer övertygande, Mazzy Star likaså. Både PJ och Hope Sandoval har dessutom bättre och skönare sångröster. Lykke försöker, men hennes röst är bara enerverande i den låten.
Citera
2014-03-24, 21:08
Medlem
Hon är en bra motpol till mycket av dagens musik. Finns inget fruityloops eller autotune här inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in