• 1
  • 2
2011-01-25, 08:09
Medlem
Hermansssons avatar
Jag undrar vad grejen är med Lykke Li. Varför får hennes musik så stor uppmärksamhet i radio? Vad är det som bygger hennes popularitet? Jag måste säga att hennes "Get Some" är bland det sämsta jag hört inom svensk populärmusik om man blundar för guldkorn som "Hej Monika" och dylika stolpskott.

Vad tycker ni om hennes musik och sound?
Citera
2011-01-25, 08:14
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermanssson
Jag undrar vad grejen är med Lykke Li. Varför får hennes musik så stor uppmärksamhet i radio? Vad är det som bygger hennes popularitet? Jag måste säga att hennes "Get Some" är bland det sämsta jag hört inom svensk populärmusik om man blundar för guldkorn som "Hej Monika" och dylika stolpskott.

Vad tycker ni om hennes musik och sound?

Ställer mig bakom dig i kön som frågande...
Citera
2011-01-25, 08:17
Medlem
Fred Friendlys avatar
Ingen aning, lyssnar inte på henne men jag vet att hon är sjukt stor i Indien.
Lyssna bara på den här hymnen.

Texten går i stil med "Lykke Li, Lykke Li, det bästa vi vet.. vi älskar dig"
Citera
2011-01-25, 08:22
Medlem
UtanFiskars avatar
Låten hon gjort med Kleerup, Until We Bleed är SJUKT bra. Ingen tvekan, det är en helt otrolig låt rent musikaliskt och känslomässigt. Men det kan nog till stor del bero på knarkar-Kleerup. Resten av musiken hon gjort har varit mer "meh". Förstår verkligen inte hypen, efter jag hört Until we Bleed var jag sugen på mer bra musik men möttes bara av ett väldigt tråkigt sound. Synd faktiskt för hon har en väldigt bra röst.
Citera
2011-01-25, 09:19
Medlem
c.sterns avatar
Jag tror att det är för att hennes musik är så avskalad och minimal samtidigt som iallafall jag tycker att hon är väldigt musikalisk.

Jag tror det har lite att göra med vilken musiksmak man är van vid. Jag har istället oerhört svårt för den mesta rockmusiken samt den sortens dansmusik som spelas på det dansgolv gemene man går till på fredag och lördagskvällen.
Citera
2011-01-25, 09:30
Medlem
frillees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogga
Ställer mig bakom dig i kön som frågande...

Finns det plats för en till?

Hennes musik låter ju som.....skit.
Inte ens den med Kleerup (Until we bleed) var ju något vettigt att lyssna på.
Citera
2011-01-25, 09:40
Moderator
Allaballawallas avatar
Jag kan bara instämma och ansöka om köplats i den förvirrade massan.
Hennes musik ger mig ingenting och jag är helt oförstående till hypen...
Citera
2011-01-25, 10:05
Medlem
CB4lifes avatar
Tar också en kölapp...

Hon sjunger ju förfan på bebisspråk.
Citera
2011-01-25, 16:14
Medlem
Hermansssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB4life
Tar också en kölapp...

Hon sjunger ju förfan på bebisspråk.

Ja det gör hon! Just hennes dada-uttal har stört mig länge och det var extra tydligt (otydligt?) i någon lite äldre låt som spelades dag ut och dag in på P3 för 1,5-2 år sedan..

Undrar om Germund Stenhag är ett stort fan av Lykke Li. Det skulle kanske förklara A-listningen av "Get Some"...
Citera
2011-01-25, 16:32
Medlem
megascorchers avatar
Hon är en jävla hora. Enligt henne själv......om det nu är det hon säger, lite svårt att höra när hon inte uttalar orden, utan gör hela meningen till ett ord. "yugongedzom"
Citera
2011-01-25, 17:00
Medlem
Kurt-Ingavarzs avatar
Har ingen uppfattning om henne bortsett att man ser hennes namn här och var, typ på CDONs reklameraffischer i tunnelbanan.
Citera
2011-01-25, 19:07
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Jag ställer mig lika oförstående inför hennes framgång, som jag gör inför Robyns (gillar inte sådan där barnslig sång), men jag är antagligen inte rätt målgrupp, då sådan musik är totalt ointressant för mig. Men jag kan förstå om andra tycker om det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in