• 1
  • 2
2011-01-25, 20:00
Medlem
Blocket.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deviance88
Jag jobbar i en Elgiganten butik nämligen, avgiftsfritt.

Handlar du för tex 10.000, kan du välja att betala av det på 10/20/40/60 månader avgiftsfritt.

Tex 1000:-/10 mån, 500:-/20 mån osv =)!

Om jag inte minns helt fel, så tyckte jag att det stog, Handla för minst 25k för att få 60 mån "avgiftsfritt"..
Citera
2011-01-25, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holf
Så det tillkommer inga uppläggningsavgifter eller avi-avgifter?

De flesta butiker finansierar sina räntefria lån med uppläggningsavgifter samt avi-avgifter...

Vad det gäller uppläggningsavgiften är det bara att betala och se glad ut men vad det gäller avi-avgiften har man som konsument rätt att få samtliga avier vid ett och samma tillfälle, t.ex. i butiken vid köp. Något som gör att man vid 12månader räntefritt köp tjänar minst 348kr då avi-avgiften är 29kr eller mer i de allra flesta fall.
Citera
2011-01-25, 22:04
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holf
Så det tillkommer inga uppläggningsavgifter eller avi-avgifter?

Avi-avgift 25:- , ingen uppläggninsavgift.
Citera
2011-01-25, 22:39
Medlem
Citat:
Alltid billigaste priset som gäller eftersom att vi har Prisgaranti ! Lycka till med dina inköp!

Nu går jag väl en aning OT, men om du ni själva har en kampanj som bara gäller på webben, hur kan den då samtidigt gå att hävda som prisgaranti i butiken? *förvirrad*
Prisgarantin i allmänhet brukar man väl friskriva ifrån webshoppar och liknande som bara har verksamhet på internet?
Senast redigerad av yvian 2011-01-25 kl. 22:41.
Citera
2011-01-27, 13:57
Medlem
Citat:
Jag jobbar i en Elgiganten butik nämligen, avgiftsfritt.

Handlar du för tex 10.000, kan du välja att betala av det på 10/20/40/60 månader avgiftsfritt.

Tex 1000:-/10 mån, 500:-/20 mån osv =)!

Om du nu jobbar på Elgiganten så borde du veta att det du skrev inte stämmer!

ditt exempel på 10.000 ger dig max 20månader räntefritt...

För att få 60 månader måste du handla för mer än 25.000

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTE...IAAAEscypfPhWg
Citera
2011-01-27, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yvian
Nu går jag väl en aning OT, men om du ni själva har en kampanj som bara gäller på webben, hur kan den då samtidigt gå att hävda som prisgaranti i butiken? *förvirrad*
Prisgarantin i allmänhet brukar man väl friskriva ifrån webshoppar och liknande som bara har verksamhet på internet?

svaret står tydligt på deras hemsida

30 dagar prisgaranti
Vi lämnar prisgaranti i 30 dagar från köpdatumet. Detta är vårt löfte till dig om att vi alltid vill ha marknadens lägsta priser. Skulle du mot förmodan hitta en produkt billigare någon annanstans betalar vi tillbaka hela mellanskillnaden. Förutsättningen är att produkten är av samma märke och har motsvarande specifikationer och att den kan köpas på lika villkor. Prisgarantin gäller mot lokala butikskonkurrenter och inte mot internetbutiker. Glöm inte att ta med dig kvittot! Prisgarantin gäller inte vid köp på www.elgiganten.se
Citera
2011-01-27, 16:43
Medlem
Citat:
Avi-avgift 25:- , ingen uppläggninsavgift.

I så fall ljuger Elgiganten i sin reklam "HELT UTAN AVGIFTER" står det.
Citera
2011-01-27, 20:42
Medlem
toby79s avatar
Klart att firmorna hittar på andra saker att tjäna pengar på. Det får man leva med som kund eller låta bli att handla.

Hur som helst TS, Om du ändå tänkt handla på nätet, varför köper du då inte kameran där den är billigast? Hittade massor med sidor där den kostade under 6 990:-
Citera
2011-01-28, 21:35
Medlem
SparkMans avatar
Någon som vet vad räntan ligger på om man skulle missa en avbetalning? Har sökt lite på handelsbanken finans (som är kreditgivare) men har inte hittat något. Det där med krediter är inte mitt område, men det skulle vara kul att räkna lite på hur mycket pengar folk blir blåsta på om de skulle missa någon gång
Citera
2011-01-29, 10:26
Medlem
Blocket.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Någon som vet vad räntan ligger på om man skulle missa en avbetalning? Har sökt lite på handelsbanken finans (som är kreditgivare) men har inte hittat något. Det där med krediter är inte mitt område, men det skulle vara kul att räkna lite på hur mycket pengar folk blir blåsta på om de skulle missa någon gång

jag kan tänka mig att den ligger på mellan 12-17%

Och nej, ej kul med dom räntorna, om man ej kan betala
Lite därför man ska vara försiktig med sånt skit..
Citera
2011-01-29, 15:34
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blocket.se
jag kan tänka mig att den ligger på mellan 12-17%

Och nej, ej kul med dom räntorna, om man ej kan betala
Lite därför man ska vara försiktig med sånt skit..
Precis. Jag såg i metro att elgiganten sålde något system för nästan 48k med 60 månaders avbetalning. Tänkte att det inte vore så roligt att få 17% ränta på den summan i 5år.

Hur räknar de förresten räntekostnaderna när det är under flera år? Räknar man bort den summan man redan har betalat av eller blir det räntepåslag på den totala summan varje år?
Citera
2012-03-19, 20:23
Bannlyst
Har någon lyckats köpa på avbetalning på elgiganten på avbetalning?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in