• 1
  • 2
2011-01-24, 23:45
Medlem
BobbanDylans avatar
Tjosan
Har länge varit sugen på en Canon EOS 550D och nu har Elgiganten ett trevligt pris på den.
De gör dessutom reklam för deras delbetalning "helt utan avgifter". Jag inser att det förmodligen inte är utan avgifter men det spelar ingen roll. Låt mig gå i fördärvet.

Problemet är bara att jag inte har någon som helst aning om hur man köper på delbetalning på deras hemsida (där rean på 550D gäller). Jag stör mig själv på folk som inte kan hitta rätt men jag har helt ärligt kollat igenom varenda "kvadratmakromillimeter" på deras hemsida. Men jag kan inte hitta hur man bär sig åt.

Handelsbanken Finans är det som gäller för deras delbetalning om det är till någon hjälp.
Snälla hjälp!

Detta gäller alltså på hemsidan och inte i butik
Citera
2011-01-24, 23:52
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbanDylan
Tjosan
Har länge varit sugen på en Canon EOS 550D och nu har Elgiganten ett trevligt pris på den.
De gör dessutom reklam för deras delbetalning "helt utan avgifter". Jag inser att det förmodligen inte är utan avgifter men det spelar ingen roll. Låt mig gå i fördärvet.

Problemet är bara att jag inte har någon som helst aning om hur man köper på delbetalning på deras hemsida (där rean på 550D gäller). Jag stör mig själv på folk som inte kan hitta rätt men jag har helt ärligt kollat igenom varenda "kvadratmakromillimeter" på deras hemsida. Men jag kan inte hitta hur man bär sig åt.

Handelsbanken Finans är det som gäller för deras delbetalning om det är till någon hjälp.
Snälla hjälp!

Detta gäller alltså på hemsidan och inte i butik

Kampanjen gäller endast vid köp i butik, inte vid köp på internet.
Vid frågor kan du ringa kundcenter på 0771-115 115.
Citera
2011-01-24, 23:57
Medlem
BobbanDylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deviance88
Kampanjen gäller endast vid köp i butik, inte vid köp på internet.
Vid frågor kan du ringa kundcenter på 0771-115 115.

Tack för svaret! Även om det inte var vad jag hade hoppats på. Bara att hoppas på att den inte är alltför dyr i butik med andra ord.
Citera
2011-01-25, 00:26
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Tack för svaret! Även om det inte var vad jag hade hoppats på. Bara att hoppas på att den inte är alltför dyr i butik med andra ord.

Jag jobbar i en Elgiganten butik nämligen, avgiftsfritt.

Handlar du för tex 10.000, kan du välja att betala av det på 10/20/40/60 månader avgiftsfritt.

Tex 1000:-/10 mån, 500:-/20 mån osv =)!
Citera
2011-01-25, 00:46
Medlem
BobbanDylans avatar
Citat:

Handlar du för tex 10.000, kan du välja att betala av det på 10/20/40/60 månader avgiftsfritt.

Trevligt, då är det bara hoppas att priset mellan Internet och butiken inte skiljer sig alltför mycket på 550D
Citera
2011-01-25, 01:36
Medlem
Finns även collect at store om nu kameran finns i ditt närmsta varuhus, om nu det går på denna produkt. Då får du iaf samma pris som på nätet och så kör du bara avbetalningen i varuhuset sen när du ska hämta den!
Citera
2011-01-25, 01:46
Medlem
BobbanDylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunvor
Finns även collect at store om nu kameran finns i ditt närmsta varuhus, om nu det går på denna produkt. Då får du iaf samma pris som på nätet och så kör du bara avbetalningen i varuhuset sen när du ska hämta den!

Är du helt säker på detta? Känns ju lite halvträligt om man kommer dit och så tvingar de mig att punga upp med hela kalaset direkt.
Citera
2011-01-25, 02:36
Medlem
Kolla upp först om det funkar med collect at store, funkar det så kan du alltid kolla med varuhuset eller ringa kundtjänst om det. Dom brukar alltid veta vad som gäller för köp via hemsidan och avbetalning i butik!
Senast redigerad av Gunvor 2011-01-25 kl. 02:38.
Citera
2011-01-25, 05:59
Medlem
SparkMans avatar
Vad du än gör så var noga med att betala innan förfallodatum. Annars är det inte "räntefritt helt utan avgifter" längre.
Citera
2011-01-25, 13:49
Medlem
BobbanDylans avatar
Det vore okej att välja Collect@store och sedan ta delbetalning enligt deras kundtjänst.

Tack för svaren!

SparkMan: Det är lugnt, jag arbetar inte så
Citera
2011-01-25, 14:11
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Trevligt, då är det bara hoppas att priset mellan Internet och butiken inte skiljer sig alltför mycket på 550D

Alltid billigaste priset som gäller eftersom att vi har Prisgaranti ! Lycka till med dina inköp!
Citera
2011-01-25, 19:56
Medlem
Citat:

Så det tillkommer inga uppläggningsavgifter eller avi-avgifter?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in