• 2
  • 3
2006-08-01, 21:09
Medlem
Fraktade droger i CIA plan....

http://www.madcowprod.com/05252006.html
Citera
2006-08-03, 23:15
Medlem
bingo!s avatar
Droger är ett av dom största pengomsättande varorna i världen så vad talar emot att CIA mfl inte har en del av handeln ?
Det största beviset på att amerikanska myndigheter styr drogmonopolet är läget i Afghanistan, som producerar 70% av världens all opium/heroin låter dessa oändliga fält ligga orörda. Hade USA verkligen velat sätta stopp för droger så skulle plantagen legat nerbrundna för länge sen..
Citera
2006-08-04, 21:29
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bingo!
Droger är ett av dom största pengomsättande varorna i världen så vad talar emot att CIA mfl inte har en del av handeln ?
Det största beviset på att amerikanska myndigheter styr drogmonopolet är läget i Afghanistan, som producerar 70% av världens all opium/heroin låter dessa oändliga fält ligga orörda. Hade USA verkligen velat sätta stopp för droger så skulle plantagen legat nerbrundna för länge sen..
Nej. Om USA lät bränna ner de "oändliga" fälten idag så skulle nya odlingar startas i morgon plus att de har gjort sig ovänner med alla till så den milda grad att de inte kan snyta sig utan att få sneda blickar.

Kan folk inte läsa det jag har skrivit? Narkotika är så eftertraktat av så många personer att även om brottsyndikaten har delat upp marknaden mellan sig och försöker bekämpa uppstickare så smugglar alla som kan och vill in narkotika till säljarna. Det är ingen liten kabal som sitter i ett rum och bestämmer att nästa vecka så skall det säljas extra mycket kokain till San Fransisco, medans amfetamintillförseln till Detroit och Pittsburgh skall strypas ett par dagar.

OK?

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-08-04, 23:54
Medlem
bingo!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Nej. Om USA lät bränna ner de "oändliga" fälten idag så skulle nya odlingar startas i morgon plus att de har gjort sig ovänner med alla till så den milda grad att de inte kan snyta sig utan att få sneda blickar.

Du fårstår likaväl som jag att produktionen skulle enkelt sänkas till 3-5% av det totala som tillverkas idag.

Du påstår alltså att USA hellre är vänner med några krigsherrar istället för att sätta stopp för hundratusentals opium/heroinpundares missbruk och för att inte nämna hur brottligheten skulle minska pga rån,inrott,mord mm.
Det är så uppenbart att dom är med på kalaset och äter en enorm bit av tårtan..
Citera
2006-08-05, 10:24
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bingo!
Du fårstår likaväl som jag att produktionen skulle enkelt sänkas till 3-5% av det totala som tillverkas idag.

Du påstår alltså att USA hellre är vänner med några krigsherrar istället för att sätta stopp för hundratusentals opium/heroinpundares missbruk och för att inte nämna hur brottligheten skulle minska pga rån,inrott,mord mm.
Det är så uppenbart att dom är med på kalaset och äter en enorm bit av tårtan..
Säg inte att jag förstår vissa saker. Implicit så säger du att jag är oärlig.

Nej, även om man skulle rensa Afghanistan från opiumfält för all framtid så skulle det bara uppstå nya odlingar i områden där USA har ännu mindre att säga till om.

Att hålla sig väl med krigsherrarna är A och O om de vill ha en sportslig chans att hålla talibanerna stången. Dessutom är ekonomin alltför beroende av opiumodling.

Sedan så är USAs krigsmakt inte till för att bekämpa brottslighet. Den är till för att döda eller att hota döda USAs fiender.

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-08-05, 12:42
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Säg inte att jag förstår vissa saker. Implicit så säger du att jag är oärlig.

Nej, även om man skulle rensa Afghanistan från opiumfält för all framtid så skulle det bara uppstå nya odlingar i områden där USA har ännu mindre att säga till om.

Att hålla sig väl med krigsherrarna är A och O om de vill ha en sportslig chans att hålla talibanerna stången. Dessutom är ekonomin alltför beroende av opiumodling.

Sedan så är USAs krigsmakt inte till för att bekämpa brottslighet. Den är till för att döda eller att hota döda USAs fiender.

MVH
/Herr Lindholm

Det du säger är A, b, och C, och så skall det vara är det tänkt.
Men man kan se på den svenska politiken, och dess olika irrfärder, så kan man utan att direkt förta sig i tankeverksamhet förstå att det som sker i andra länder med deras upplägg av politiska aktiviteter inte alltid överensstämmer med vad man vill tro, eller hur!
Citera
2006-08-05, 13:08
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Wood
Det du säger är A, b, och C, och så skall det vara är det tänkt.
Men man kan se på den svenska politiken, och dess olika irrfärder, så kan man utan att direkt förta sig i tankeverksamhet förstå att det som sker i andra länder med deras upplägg av politiska aktiviteter inte alltid överensstämmer med vad man vill tro, eller hur!
Ursäkta mig, men jag förstår inte vad du skriver.

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-08-05, 13:17
Medlem
whiskeyportions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brillan
Fins många teorier om det här... Endel tror tydligen att CIA ligger bakom USA:s drogimport. I alla fall låter de den fortgå enligt teorierna. Motivet skulle vara att ca 3 miljarder dollar varje år går åt drogbekämpning och att om problemet skulle försvinna skulle de människor som nu jobbar med det bli utan inkomst.

Nån som har någon sida om detta eller liknande teorier? Skulle vara intressant att läsa. Låter lite otroligt för mig...

De uppgifterna har ju även förekommit i media.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in