• 1
  • 2
2004-08-16, 10:57
Medlem
Fez_Dödens avatar
Såg en film igår där en före detta knarkpolis Michael Ruppert hävdar att CIA smugglar knark. Varför? Jo för att hålla uppe den amerikanska finansbubblan. Knarkpengarna som enl. Ruppert uppgår till 500 miljarder dollar flödar sen igenom systemet och skapar likviditet.

Ur ekonomisk synvinkel låter det rimligt och på något sätt kan jag förstå om de stora invenstmentbankerna vill åt dessa enorma resurer som finns hos div. skumma sydamerikaner.

Men skulle verkligen USA göra på detta sätt? Det låter ju helt bizzart. Är det någon som har hört ngt om denna Ruppert? Hur trovärdig är han?

Han har förstås en hemsida http://www.fromthewilderness.com, filmen heter the truth and lies about 911 och tar upp mer än knark (som namnet antyder) fast det orkar jag inte ta upp här.
Citera
2004-08-16, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fez_Döden
Såg en film igår där en före detta knarkpolis Michael Ruppert hävdar att CIA smugglar knark. Varför? Jo för att hålla uppe den amerikanska finansbubblan. Knarkpengarna som enl. Ruppert uppgår till 500 miljarder dollar flödar sen igenom systemet och skapar likviditet.

Ur ekonomisk synvinkel låter det rimligt och på något sätt kan jag förstå om de stora invenstmentbankerna vill åt dessa enorma resurer som finns hos div. skumma sydamerikaner.

Men skulle verkligen USA göra på detta sätt? Det låter ju helt bizzart. Är det någon som har hört ngt om denna Ruppert? Hur trovärdig är han?

Han har förstås en hemsida http://www.fromthewilderness.com, filmen heter the truth and lies about 911 och tar upp mer än knark (som namnet antyder) fast det orkar jag inte ta upp här.

Förr har de haft en roll i det. Men för att hålla uppe finansbubblan? Aldrig hört om något så tokigt...vilken bubbla...den sprak för 3 år sedan om han inte missat det...LOL
Dessutom så gömmer inte knarkkungar pengar i USA, utan det är utländska banker som gäller.

Nej...det hela låter alldeles för tokigt
Citera
2004-08-16, 22:59
Medlem
BlizzardKings avatar
Jag har hört det förut och skulle inte bli förvånad om det är sant!
Citera
2004-08-16, 23:04
Medlem
Tippi Hedrens avatar
CIA har genom historien finansierat en del "clandestine-operations" genom knarkhandel. Om man inte kan säga "Hej, vi behöver 50 miljonder dollar för en hemlig och olaglig operation som, om presidenten visste om den skulle sätta honom i en värre sits än Watergate. Kan vi få dom? Snälla?" så är en egen självförsörjande ekonomi ett bra sätt att lösa sådana problem på. Genom att syssla med extremt lukrativ affärsdrivande verksamhet kan man finansiera sina egna operationer. Eftersom operationerna ändå är hemliga och olagliga så kan man ju inte fråga kongressen eller presidenten efter dom.
Citera
2004-08-16, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
CIA har genom historien finansierat en del "clandestine-operations" genom knarkhandel. Om man inte kan säga "Hej, vi behöver 50 miljonder dollar för en hemlig och olaglig operation som, om presidenten visste om den skulle sätta honom i en värre sits än Watergate. Kan vi få dom? Snälla?" så är en egen självförsörjande ekonomi ett bra sätt att lösa sådana problem på. Genom att syssla med extremt lukrativ affärsdrivande verksamhet kan man finansiera sina egna operationer. Eftersom operationerna ändå är hemliga och olagliga så kan man ju inte fråga kongressen eller presidenten efter dom.

Med ett annat ord: Deniability. Inget annat.
Citera
2004-08-17, 12:16
Medlem
Fez_Dödens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbo-Niclas
Förr har de haft en roll i det. Men för att hålla uppe finansbubblan? Aldrig hört om något så tokigt...vilken bubbla...den sprak för 3 år sedan om han inte missat det...LOL
Dessutom så gömmer inte knarkkungar pengar i USA, utan det är utländska banker som gäller.

Nej...det hela låter alldeles för tokigt
Appropå bubbla så hävdar en vän till mig (från handels) att USA:s ekonomi är klart övervärderad. Kanske inte den bästa källan men alltid ngt.

Vad jag kan tänka mig är att speciellt invenstmentbankcheferna vill åt knarkfolkets likvida medel. Dessa pengar ger högre vinster för dem och driver upp aktiemarknaden eftersom mer pengar pumpas in vilket leder till ännu högre vinster osv.

Om man ponerar att den amerikanska regeringen har gör analysen att deras ekonomi är beroende av knarkpengar så är det enda den kan göra för att undvika en krash att fortsätta pumpa in pengar i systemet och då med knarkpengar.

Appropå utlänska banker så köpte den amerikanska jätten Citigroup just en sådan knarkpengatvättbank från Mexico, så visst vill de lägga vantarna på dessa pengar också. Även om det sköts så informellt som möjligt/nödvändigt.

Det kan förstås vara som Tippi skriver men jag tyckte herr Ruppert hade en poäng i mångt och mycket.
Citera
2004-08-17, 12:58
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Appropå bubbla så hävdar en vän till mig (från handels) att USA:s ekonomi är klart övervärderad. Kanske inte den bästa källan men alltid ngt.

Vad jag kan tänka mig är att speciellt invenstmentbankcheferna vill åt knarkfolkets likvida medel. Dessa pengar ger högre vinster för dem och driver upp aktiemarknaden eftersom mer pengar pumpas in vilket leder till ännu högre vinster osv.

Om man ponerar att den amerikanska regeringen har gör analysen att deras ekonomi är beroende av knarkpengar så är det enda den kan göra för att undvika en krash att fortsätta pumpa in pengar i systemet och då med knarkpengar.

Appropå utlänska banker så köpte den amerikanska jätten Citigroup just en sådan knarkpengatvättbank från Mexico, så visst vill de lägga vantarna på dessa pengar också. Även om det sköts så informellt som möjligt/nödvändigt.

Det kan förstås vara som Tippi skriver men jag tyckte herr Ruppert hade en poäng i mångt och mycket.
Om Ruppert:
Citat:
" ...in the course of investigations in the mid 70's he came across information that the CIA was trading drugs in order to fund covert operations in the Middle East...Perot called him back to offer encouragement...Ruppert says that his main objective is to see that the country gets a leader worthy of its people. Even for Ross Perot those will be tough shoes to fill." - PEOPLE MAGAZINE 6/22/92
http://www.fromthewilderness.com/about.shtml

Israels Mossad gör på samma sätt så jag tror nog att sanningshalten är ganska hög här.
Citera
2004-08-17, 13:35
Medlem
Fez_Dödens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Om Ruppert:

http://www.fromthewilderness.com/about.shtml

Israels Mossad gör på samma sätt så jag tror nog att sanningshalten är ganska hög här.

Det talar ju för vad Tippi skrev. Men nu verkar Ruppert vara inne på att USA är stampar mycket djupare ner i drogträsket och att CIA inte bara finansierar sig själva utan hela landet med hjälp av droger.

Det var i filmen som det talas om i länken (föreläsningen vid Portland University) som jag först hörde talas om det här.
Citera
2004-09-01, 16:12
Medlem
anteDs avatar
Citat:
Det talar ju för vad Tippi skrev. Men nu verkar Ruppert vara inne på att USA är stampar mycket djupare ner i drogträsket och att CIA inte bara finansierar sig själva utan hela landet med hjälp av droger.

Ska vi ta och tagga ner lite nu kanske. CIA finansierar inte hela USA med knarkpengar.
Citera
2004-09-02, 00:08
Medlem
Sujoks avatar
Har funderat ett par ggr över det med CIA, i huvud sak håller de ju på med spionage och allt vad det heter. Men har hört och läst en del om olika konspirationer där alltid de dyker upp. Va det inte snack om att de var inblandade i Kennedy mordet?

Vem är det som har startat CIA och vem leder dem? Jag menar ifall de nu skulle ha gjort något som skulle skada USA rykte allvarligt så kan det ju inte va så att speciellt många är delaktiga bla presidenten, då info skulle läckt ut till slut. Något skumt är det med dem i alla fall.

BTW: Är det inte så historien om Men in black kom till?
Citera
2004-09-02, 00:23
Medlem
M2ks avatar
Dom gör vad f*n som helst, bara det gynnar deras intressen.

Läs CIA Book of Dirty Tricks:
http://utenti.lycos.it/parazite/CIA-...rty-Tricks.pdf
Citera
2005-08-21, 03:33
Medlem
gsfans avatar
"Mind control" inom CIA

Vad tror ni om Project monarch och liknande där CIA påstås kidnappa barn och utsätta dom för
”mind control” för att bli sex-slavar till mäktiga politiker?
http://www.outpost-of-freedom.com/operatio.htm
Det jag har läst om det så är mycket säkert trams men varför skulle det inte kunna vara så?

”Mind control” har ju funnits inom CIA
http://en.wikipedia.org/wiki/MKULTRA
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här