2011-01-24, 20:58
Medlem
Baseballbats avatar
Hallå..

Har ett problem med datorn, varje gång jag ska starta den så tar det lång tid innan jag kommer till Login Screen, sedan när jag loggar in så fastnar jag på Välkommen, kan stå där i 30min utan att något händer.

Någon som vet vad som kan vara fel?

edit: När jag försöker logga in på Gäst kontot, så funkar det. Men att logga in på mitt admin konto funkar inte :S
Citera
2011-01-24, 21:02
Medlem
Start -> Sök -> msconfig -> Systemstart. Kolla så att timeouten inte står på för mycket. Vad står den på?

Också, är selektiv start på eller normal start?
Citera
2011-01-24, 21:14
Medlem
Kom du in om du startar i felsäkert läge (F8)?
Citera
2011-01-24, 22:03
Bannlyst
Brukade ha samma problem förut, när du kommer till "välkommen skärmen" tryck på Ctrl+alt+del så brukar man komma in.
Citera
2011-01-24, 22:28
Medlem
Baseballbats avatar
Som sagt, jag kan komma in på gäst kontot. Men inte mitt admin konto.

Kan inte kolla msconfig då jag måste ha admin acces, vilket jag inte kan ifrån gäst. När jag försöker logga in genom att först vara inne på gäst så går det inte. Felsäkert läge gick inte heller.

Men jag ska testa ctrl alt del snart

EDIT: Vet inte om det har något med saken att göra, men idag så har min mus börjat cpa.. dvs, den fryser fast i någon sek.
Senast redigerad av Baseballbat 2011-01-24 kl. 22:31.
Citera
2011-01-25, 07:48
Medlem
Baseballbats avatar
testade med ctrl alt del och det funkade inte heller.

Det är ju inget fel på själva datorn eftersom att jag kommer in på gäst kontot och där funkar allt. Bara att jag inte kan installera eller göra något riktigt eftersom att jag behöver admin tillgång. Hur ska jag göra för att göra nytt konto eller fixa mitt admin konto?
Citera
2011-01-25, 08:19
Bannlyst
har haft samma problem....skickade in den på lagning, de sa aldrig vad det var dock..
Citera
2011-01-25, 15:51
Medlem
Onödig att skicka på lagningen när felet är i Windows. Tex Något lagts in så att det blivit en konflikt. Virus och andra skadeprogram eller att något hände när Windows Uppdate höll på.

I värsta fall kopplar man ur alla nuvarande hårddiskar och lånar/köper en ny som man installerar Windows på. Sen kopplar man in gamla och bestämmer sig vad man vill göra med den.

Det här är också bästa sättet att avgöra om felet verkligen är i Windows.
Senast redigerad av panpo98 2011-01-25 kl. 15:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in