2011-01-24, 20:58
Medlem
Baseballbats avatar
Hall..

Har ett problem med datorn, varje gng jag ska starta den s tar det lng tid innan jag kommer till Login Screen, sedan nr jag loggar in s fastnar jag p Vlkommen, kan st dr i 30min utan att ngot hnder.

Ngon som vet vad som kan vara fel?

edit: Nr jag frsker logga in p Gst kontot, s funkar det. Men att logga in p mitt admin konto funkar inte :S
Citera
2011-01-24, 21:02
Medlem
Start -> Sk -> msconfig -> Systemstart. Kolla s att timeouten inte str p fr mycket. Vad str den p?

Ocks, r selektiv start p eller normal start?
Citera
2011-01-24, 21:14
Medlem
Kom du in om du startar i felskert lge (F8)?
Citera
2011-01-24, 22:03
Bannlyst
Brukade ha samma problem frut, nr du kommer till "vlkommen skrmen" tryck p Ctrl+alt+del s brukar man komma in.
Citera
2011-01-24, 22:28
Medlem
Baseballbats avatar
Som sagt, jag kan komma in p gst kontot. Men inte mitt admin konto.

Kan inte kolla msconfig d jag mste ha admin acces, vilket jag inte kan ifrn gst. Nr jag frsker logga in genom att frst vara inne p gst s gr det inte. Felskert lge gick inte heller.

Men jag ska testa ctrl alt del snart

EDIT: Vet inte om det har ngot med saken att gra, men idag s har min mus brjat cpa.. dvs, den fryser fast i ngon sek.
Senast redigerad av Baseballbat 2011-01-24 kl. 22:31.
Citera
2011-01-25, 07:48
Medlem
Baseballbats avatar
testade med ctrl alt del och det funkade inte heller.

Det r ju inget fel p sjlva datorn eftersom att jag kommer in p gst kontot och dr funkar allt. Bara att jag inte kan installera eller gra ngot riktigt eftersom att jag behver admin tillgng. Hur ska jag gra fr att gra nytt konto eller fixa mitt admin konto?
Citera
2011-01-25, 08:19
Bannlyst
har haft samma problem....skickade in den p lagning, de sa aldrig vad det var dock..
Citera
2011-01-25, 15:51
Medlem
Ondig att skicka p lagningen nr felet r i Windows. Tex Ngot lagts in s att det blivit en konflikt. Virus och andra skadeprogram eller att ngot hnde nr Windows Uppdate hll p.

I vrsta fall kopplar man ur alla nuvarande hrddiskar och lnar/kper en ny som man installerar Windows p. Sen kopplar man in gamla och bestmmer sig vad man vill gra med den.

Det hr r ocks bsta sttet att avgra om felet verkligen r i Windows.
Senast redigerad av panpo98 2011-01-25 kl. 15:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in