Vilken är den snabbaste och stabilaste Linux desktop environments?
Spelar ingen roll hur den ser ut? Den får gärna se riktigt billig och enkel ut. Helst med en släng av Windows 95 stil.
QVWM är en, men har försökt installera den på Xubuntu. RIKTIGT svårt och bökigt om man kör och komplimera från source. Har ej lyckats. Senaste uppdatering år 2002. Känns lite ostabil om man tänker hur gammal den är.
Evilwm tar 70kb när det är installerat, mycket lättare än så blir nog svårt.
Edit, såg att det var en DE du var ute efter, crunchbang/archbang kanske skulle vara nåt.
Senast redigerad av Hemly 2011-01-24 kl. 20:26.
Det är ju själva ubuntu familjerna som jag kör. Det är för att dom är enkla att använda och lika stabila som debian, förutsett att man installerar inte så mycket skräp.
Jag funderar på lubuntu då den kräver endast 128 mb ram. Den ska klara minst 64 har jag hört också.
Men oftast är det ju programmen och själva desktop som drar minnet. Gnome är känd för att dra mycket.
Det jag hade tänkt göra är:
1. Ladda ner Lubuntu
2. Försöka skala ner den så den går jätte snabbt. Drar lite CPU och RAM.
3. Installera QVWM så det ser ut som Windows 95.
Då har man Windows 95 som är nedskalat och har nyaste linuxkärnan.
Anledningen varför jag väljer Lubuntu är för att den är deb-baserad och den har lika mycket support som ubuntu och program. Apt-get install....t.ex.
Kör BackTrack 4. Bränn ner på skiva eller USB och allt e klart. Den innehåller allt man behöver och lite till Den har ett jävligt snyggt bakgrundsbilds samt en simpel digital klocka som du nog hade gillat Finns plats för annat också om man vill...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!