Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag hoppas verkligen inte att du litar på vad som sägs här på forumet så pass mycket att du låter ditt sparande bero på det.
Jag tänker inte gör något jobb med att undersöka vilken av dina globalfonder som är bäst. Dock kan jag ge dig tipset att kika på avkastningarna du haft kontra avgifterna. Att räkna stjärnor kan och vara vettigt, förutsatt att det finns stjärnor att räkna.
Du ska självklart även enbart investera i det du själv tror på...
Fattar förövrigt inte riktigt din vilja till risktagande... Antar att du vill få ut så mycket som möjligt ur dina pengar, det vill ju alla... Men samtidigt säger du att du har ett separat konto för riskfyllda investeringar. Det är inte fel, men du hjälper inte oss som vill ge råd.
- Att jag är villig att ta en liten risk även med kapitalförsäkringspengarna innebär inte att jag vill chansa vilt, men med chans till högre avkastning än en helt safe fond.
Jag är inte kung på aktier och fonder, så det känns helt okey att låta andra ge åsikter om min portfölj. Om inte annat kanske jag får upp ögonen för ex. att inte behöva likartade sparanden i olika fonder.