• 1
  • 2
2011-01-24, 13:08
Medlem
Ratmodes avatar
Hej,
Jag hade missat betala mina p-böter och då har transportstyrelsen skickat allt till fogden. Jag fick fogden breven idag, 24/01-2011. Jag vill absolut slippa anmärkningen.
Jag är självklart villig att betala både p-boten och fogdens avgift. Ska man betala det direkt till Transportstyrelsen eller till Kronofogden. Hur gör jag för att slippa anmärkningen?
//R
Citera
2011-01-24, 13:11
Medlem
Dr.hankeys avatar
du fick väl ett inbetalningskort (avi) från fogden, betala den nu direkt så slipper du anmärkningen.
Citera
2011-01-24, 13:16
Medlem
Ratmodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.hankey
du fick väl ett inbetalningskort (avi) från fogden, betala den nu direkt så slipper du anmärkningen.
Men godkänner jag indet delgivningen och på det sättet får en anmärkning?
//R
Citera
2011-01-24, 13:20
Medlem
Dr.hankeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratmode
Men godkänner jag indet delgivningen och på det sättet får en anmärkning?
//R

om du läser pappret som du fick så står det att du INTE har fått en betalningsanmärkning utan bara en inbetalningskrav från fogden, om du således betalar direkt får du inte en anmärkning.
Citera
2011-01-24, 13:22
Medlem
Antevantes avatar
I vissa fall kan fordringägaren dra tillbaks sin ansökan om skulden betalas omgående. Tvivlar dock på att transportstyrelsen gör sådant. Jag är inte säker dock!

Citat:
om du läser pappret som du fick så står det att du INTE har fått en betalningsanmärkning utan bara en inbetalningskrav från fogden, om du således betalar direkt får du inte en anmärkning.

Där ser man! Det visste jag inte..
Citera
2011-01-24, 13:24
Medlem
Ratmodes avatar
Citat:
Tack för svaret!
//R
Citera
2011-01-24, 13:58
Medlem
Ratmodes avatar
Men hur funkar det om 3 st böter har hamnat där, får man automatiskt en anmärkning?
Pratade precis med fogden och då sa dem ja, just för att det är 3st ärenden under samma år. Kan det stämma?

//R
Citera
2011-01-24, 15:07
Medlem
Ratmodes avatar
Jaah, då fick man känna på statens långa arm som fistfuckade mig!
LOOL!
Senast redigerad av Ratmode 2011-01-24 kl. 15:36.
Citera
2011-01-24, 16:57
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Jaah, då fick man känna på statens långa arm som fistfuckade mig!
LOOL!

Fast i ärlighetens namn så är det väl du som fistfuckat dig själv genom att inte betala i tid.
Citera
2011-01-24, 17:38
Medlem
Ratmodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Fast i ärlighetens namn så är det väl du som fistfuckat dig själv genom att inte betala i tid.

Rätt hårt t.o.m!!!
Men det finns en chans att det går att lösa. Betala först och sen göra en överklagan om att ärendet ska skötas som 1 ärende, inte 3.

//R
Citera
2011-01-24, 17:42
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Rätt hårt t.o.m!!!
Men det finns en chans att det går att lösa. Betala först och sen göra en överklagan om att ärendet ska skötas som 1 ärende, inte 3.

//R

Fick du rådet av fogden?
Citera
2011-01-24, 17:51
Medlem
Ratmodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Fick du rådet av fogden?

Japp! Ringde och pratade med en dam från Visby och en annan dam på KS och båda rådde mig att överklaga beslutet om att att ärendena sköts separat. Får jag igenom det får jag ingen anmärkning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in