2011-01-25, 01:53
Citat:
Ursprungligen postat av Omegachr
Jag har under de senaste tio dagarna lärt mig om Linux, mestadels genom "try and error". Jag har asus eee pc 1215n och allting flyter på bra med Ubuntu 10.10 Desktop. Men märk väl min vän om din dator har Optimus, ett program som växlar mellan ett låg-och högpresterande grafikkort, så kommer det inte fungera eftersom Linux inte stödjer tekniken.
Citat:
Ursprungligen postat av Arzenik
Kör också med Ubuntu på min netbook och det är inga som helst problem. Rekommenderas !
Citat:
Ursprungligen postat av ljummen_bira
Förstår att du inte gillar det förinstallerade Windows 7. Går ju inte ens byta bakgrund.
Jag kör Ubuntu 10.10 Desktop på min Eee 1015PEM, funkar hur bra som helst.

Jag kör Ubuntu 10.10 Desktop på min Eee 1015PEM, funkar hur bra som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av _ZoutH
Netbookversionen är något seg, dessutom varvade min fläkt upp titt som tätt. Vill man däremot ha samma utseende så kör man desktop-versionen och installerar unity 2D, flyter mycket bättre.
Har själv en Asus eee 1001PX och nästintill allt fungerar direkt. Det enda som krånglar är multitouch-funktionerna för touchpaden.
Har själv en Asus eee 1001PX och nästintill allt fungerar direkt. Det enda som krånglar är multitouch-funktionerna för touchpaden.
Citat:
Ursprungligen postat av m0RrE
Om TS tycker att Gnome blir för segt så kan man ju alltid installera en annan GUI. Gillar själv openbox. 

Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Har använt flera olika Ubuntu-netbook versioner på min EeePC, men kom på att Linux Mint med Xfce var klart bäst…
http://blog.linuxmint.com/?p=1505
Allt funkar klockrent, och den kan t om kännas lite snabb…
http://blog.linuxmint.com/?p=1505
Allt funkar klockrent, och den kan t om kännas lite snabb…
Tack för alla svar. Uppskattas mycket

Installerade Ubuntu till sist.. gled runt lite och kände på prestandan. Är väl inte riktigt helt nöjd.
DOCK ska jag ju självklart inte inbilla mig om att jag kan förvandla min lilla mini-pc till någon monsterdator, men jag tror att den går att få lite snabbare så jag testar netbook edition nu. Håller på att skapa en usb-installer atm.
Blir jag inte nöjd då heller, så kommer jag slutligen testa med Lubuntu, som endast kräver 128mb i RAM. Man kan tycka att jag kanske borde ha testat Lubuntu först, men äh.. nu blev det som blev.
Men annars är jag nöjd med Ubuntu. Rullade väldigt bra, förutom att den kändes exakt lika "seg" som med win7.