2004-08-15, 17:45
Medlem
pdLs avatar
Tjena!

Har precis gjort mig ett lass pannkakor, fast brjar blir mtt. Eller jag r mtt rttare sagt. S jag undrar om man kan frysa in pannkakor i frysen? Eller frlorar dem sin "pannkaks spnst" d? Tacksam fr svar, helst snart

Mvh
Citera
2004-08-15, 17:52
Medlem
H.E.L.s avatar
Inga problem att frysa in. Har frysen full av crepes med kantarellstuvning.
Citera
2004-08-15, 18:36
Medlem
hagge3s avatar
Klart du kan frysa dom!

Ett tips som r gott att gra nr man fryst dom och sedan tinat r att klippa som i strimlor och steka p lite i pannan!
Citera
2004-08-15, 22:26
Medlem
Rubbermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Klart du kan frysa dom!

Ett tips som r gott att gra nr man fryst dom och sedan tinat r att klippa som i strimlor och steka p lite i pannan!

Japp! Stmmer bra. Burkar ocks kra jtteladdningen Allan nr jag steker pankisar. Det som blir ver ker in i frysen i lagoma fryspsar som man tar fram nr andan faller p! Funkar perfa.
Citera
2004-08-18, 09:01
Medlem
nollnittons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pdL
Tjena!

Har precis gjort mig ett lass pannkakor, fast brjar blir mtt. Eller jag r mtt rttare sagt. S jag undrar om man kan frysa in pannkakor i frysen? Eller frlorar dem sin "pannkaks spnst" d? Tacksam fr svar, helst snart

Mvh

Du vet att frdigstekta pannkakor r riktig alkismat va?
Det ser man bla p att det str bda p Svenska OCH Finska p frpackningarna, samt att det alltid ligger massa toma pannkaksfrpackningar i alkisparken nra mig.

Och ja, det gr nog utmrkt att frysa pannkakor, men det r ju inte s gott att ta micrade pannkakor, drfr rekomenderar jag att du istllet gr uppstekta pannkakor: Skr dom i bitar 2 x 2 cm, stekt dom med smr, socker och en skvtt grdde! Smaklig spis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in