2006-11-03, 14:58
Medlem
Vad tycker ni jag ska göra? Strunta i det och dricka ändå, eller gå till systemet och klaga?
Citera
2006-11-03, 15:24
Medlem
Trollishs avatar
dricka upp det såklart.

Förövrigt har du några barn?
Kanske nån som varit och nallat sen hällt i vatten?
Citera
2006-11-03, 15:26
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decamber
Vad tycker ni jag ska göra? Strunta i det och dricka ändå, eller gå till systemet och klaga?
Om det hade varit godis hade du kunnat klaga, då hade du kanske fått tio godispåsar som plåster på såren, men nu är det alkohol det är frågan om, och jag har en känsla av att det "ansvarsfulla" Systemet inte är lika kompensationsvilligt...
Citera
2006-11-03, 15:29
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Om det hade varit godis hade du kunnat klaga, då hade du kanske fått tio godispåsar som plåster på såren, men nu är det alkohol det är frågan om, och jag har en känsla av att det "ansvarsfulla" Systemet inte är lika kompensationsvilligt...

Är flaskan köpt på Systemet och oöppnad kan du byta ut den mot en ny, mot andra varor upp till samma kostnad eller få pengarna tillbaka. No questions asked.
Tycker för övrígt också att det låter skumt att det blir is i flaskan.
Citera
2006-11-03, 15:45
Medlem
-Zeke-s avatar
det som fryser är inte spriten min vän. Vattnet i vodkan kan frysa om den står tillräckligt länge så att det först blir en mängd små iskristaller i flaskan som guppar omkring. Mycket möjligt att det har hänt i ditt fall bara det att alla dom kristallerna har lyckats klumpa ihop sig av rena slumpen... lär ju inte vara nåt farligt iallafall =)

fan ikväll ska ja spy btw!!!
Citera
2006-11-03, 16:27
Medlem
hmm

På tv-programmet drickbart sa dem att spriten klarar att ligga i dess alkoholprocent delat med 2,kyla. alltså 40%ig klarar -20 grader.
Citera
2006-11-03, 16:57
Medlem
Jag hade en absolut köpt från systemet liggandes i en frys med -18 grader. Det var kanske 40% is resten vätska.
Citera
2006-11-03, 19:04
Medlem
-Zeke-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spx
På tv-programmet drickbart sa dem att spriten klarar att ligga i dess alkoholprocent delat med 2,kyla. alltså 40%ig klarar -20 grader.

så en 3,5a kan inte frysa till is? BULLSHIT!
Citera
2006-11-03, 19:06
Medlem
SirEples avatar
har hänt mig ett antal ggr att spriten har fryst om den ligger för länge och speciellt om den ligger nära väggen.
Om man lägger den mitt i facket och på nått annat tror jag risken är mindre att det fryser.
Nu har det iof varit fulvodka från tyskland ett antal ggr men har även hänt med explorer och finlandia (som iof kanske inte är så mycket bättre)
Citera
2006-11-03, 19:09
Medlem
Psynozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Zeke-

3,5 / 2 = 1,75 . så det borde frysa vid -1,75 grader. hur får du det till att det inte skulle kunna frysa? :P
Citera
2006-11-03, 19:12
Medlem
-Zeke-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psynoz
3,5 / 2 = 1,75 . så det borde frysa vid -1,75 grader. hur får du det till att det inte skulle kunna frysa? :P

är detta ett "Psynoz-skämt" som inte vanliga dödliga förstår? För jag skrattar då fan inte..
Citera
2006-11-03, 19:14
Medlem
Serrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Zeke-

que? du menar att: 3,5/2=jättestort nummer.....

denna uträkning stämmer inte...svaret är 1,75...vilket innebär att den fryser till is i en frys, eller menade du i rumstemperatur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in