2004-08-15, 15:11
Medlem
John_Fs avatar
Fick en mindre överaskning när ja plockade ut min vodka flaska ur frysen efter att ha stått där sen i fredas eftermiddag. den var fryst helt enkelt!

Trodde inte det gick att frysa sprit. Frysen visade på -18 grader och spriten är vanlig billig vodka från Tyskland på 38 eller 40% (kommer inte ihåg) Sett att de blir trögflytande när det är kallt och kanske lite kristaliserat men aldrig så här.

Har någon vart och nallat sprit av mig och hällt i vatten efteråt eller kan sprit frysa vid så låga temperaturer?
Citera
2004-08-15, 15:48
Awaiting Email Confirmation
Sh33ters avatar
Låter VÄLDIGT konstigt! Har aldrig lyckats med det... Min Jägermeister glömde jag i frysen i 1 vecka... den var som om den hade stått framme fast kall
Citera
2004-08-15, 15:52
Medlem
Continental Ops avatar
Hmm, vad är det för märke och årsmodell på frysen och berätta gärna lite om aggregaten ?
Citera
2004-08-15, 17:01
Medlem
du har blivit blåst, alohol halten i pavan är omkring 20%
Citera
2004-08-15, 17:28
Medlem
Samma sak har en gång hänt mig med en Smirnoff inhandlad på Systembolaget.
Citera
2004-08-15, 18:04
Medlem
John_Fs avatar
spriten är 37,5% Iwan Coumaroff (typsik lätt kon formad tysk lågpris sprit) Flaskan var halv tom (eller halv full om man vill se de så )

Frysen är en ca 4-5 år gammal Husqvarna, vette fan mer om den

får göra ett vetenskapligt experiement och frysa in ytterliggare två (oöppnade) flaskor med samma sprit sammt en flaska med hembränt och kika vad som händer.
Citera
2004-08-15, 18:50
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John_F
Frysen är en ca 4-5 år gammal Husqvarna, vette fan mer om den

givetvis utgår jag ifrån att smileyn betyder att du hajade att jag bara larvade mig
Citera
2004-08-15, 19:15
Medlem
Jigglys avatar
Hände mig också när jag bodde i Berlin förra året, köpte en billig rysk vodka och la in den i frysen, sedan när vi tog ut den var den en stor isbit.
Citera
2004-08-15, 19:55
Medlem
mr.falkens avatar
tekniskt sett e de helt omöjligt att den ska frysa. har glömt flaskor i bilen ibland över natten mitt i vintern (ja bor i norrland så -18 till -30 e inte ovanligt). kolla me att hälla ut en liten dutt på diskbänken å elda en kort stund me tändare. brinner de bra e de 40% annars e de nå lägre sort...
Citera
2004-08-15, 20:38
Medlem
Samma sak hände mig i morse, hade glömt kvar en flaska kronvodka i frysen och den var helt och hållet djupfryst på morgonen. Samma har hänt med andra spritsorter på 40% alla inköpta på bolaget...
Citera
2004-08-15, 20:42
Medlem
det finns alcohl mätare att köpa..http://www.vinvaruhuset.nu/Tillbehor.html
Citera
2004-08-15, 21:00
Medlem
John_Fs avatar
tog ut den frysta flaskan och sattde den i kylen istället och den tinade upp på bara någon timme. slängde in den ifrysen igen och nu några timmar senare är den fryst igen.

passade även på nu när jag va och kikade att sänga in två oöppnade flarror med samma vodka sammt en flaska med HB.

samtliga flaskor av samma typ

Continental Op >> Nej det fattade jag inte faktiskt men kikade upp det och det sitter dubbla CZG-R aggregat med någon typ av enkel ställriktare och manövringsbar termostatkylare. Inget vidare hokus pokus alltså.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in