2004-08-15, 14:28
Medlem
Jag pluggar och tjnar enligt CSN fr mycket s jag har varit tvungen att betala tillbaka 5000.- till dem i r. Surt. S nu vill jag skaffa mig att svartjobb. Vilken bransch r det lttast att f svartjobb i och hur gr man tillvga? Stegar man bara in i en rastaurang och frgar om det r ok att jobba svart...

Jag har inga kontakter eller nt som jag kan nyttja. Och hur kan man gardera sig fr att inte bli blst p lnen? Begra ln efter varje arbetsdag, eller?

tacksam fr tips!
Citera
2004-08-15, 14:44
Medlem
sophie!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelina
Jag pluggar och tjnar enligt CSN fr mycket s jag har varit tvungen att betala tillbaka 5000.- till dem i r. Surt. S nu vill jag skaffa mig att svartjobb. Vilken bransch r det lttast att f svartjobb i och hur gr man tillvga? Stegar man bara in i en rastaurang och frgar om det r ok att jobba svart...

Jag har inga kontakter eller nt som jag kan nyttja. Och hur kan man gardera sig fr att inte bli blst p lnen? Begra ln efter varje arbetsdag, eller?

tacksam fr tips!
jag hade nog inte stegat in var som helst och frgat... fast det e ju bara jag.

och en sak till att nmna om dem betalar dig svart s mste dem f in dem pengarna ngonstans svart ocks, till mesta dels.

och om du jobbar svart har du ingen frskring heller...

bygg branchen har mycket svartjobb, men du r kanske kvinna?
(frutfattade tankar )
Citera
2004-08-17, 13:26
Medlem
Enders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelina
Vilken bransch r det lttast att f svartjobb i och hur gr man tillvga? Och hur kan man gardera sig fr att inte bli blst p lnen?

Tja, varfr inte satsa p att prostituera dig? Jag frmodar att den branschen har ett och annat svartjobb som du ju r ute efter.

Hur man gr till vga? Hr dig fr p Eskortservice & prostitutionsforumet, dr kan de nog hjlpa till.

Som svar p den andra frgan, se till att f betalt innan du utfr dina tjnster.
Citera
2004-08-17, 18:21
Medlem
Onds avatar
Om du r intresserad av att arbeta p en restaurang tror jag inte att det r s svrt att hitta svartjobb, d det finns vldigt mycket sdant inom omrdet (iallafall efter vad jag hrt). Men, visst, det r vl dumt att bara g in och frga om du kan f arbeta svart... Du kan iofs g p ngon anstllningsintervju och frga lite frsiktigt ang. lnen... Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in