Flashback bygger pepparkakshus!
2004-08-15, 14:28
Medlem
Jag pluggar och tjänar enligt CSN för mycket så jag har varit tvungen att betala tillbaka 5000.- till dem i år. Surt. Så nu vill jag skaffa mig att svartjobb. Vilken bransch är det lättast att få svartjobb i och hur går man tillväga? Stegar man bara in i en rastaurang och frågar om det är ok att jobba svart...

Jag har inga kontakter eller nåt som jag kan nyttja. Och hur kan man gardera sig för att inte bli blåst på lönen? Begära lön efter varje arbetsdag, eller?

tacksam för tips!
Citera
2004-08-15, 14:44
Medlem
sophie!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelina
Jag pluggar och tjänar enligt CSN för mycket så jag har varit tvungen att betala tillbaka 5000.- till dem i år. Surt. Så nu vill jag skaffa mig att svartjobb. Vilken bransch är det lättast att få svartjobb i och hur går man tillväga? Stegar man bara in i en rastaurang och frågar om det är ok att jobba svart...

Jag har inga kontakter eller nåt som jag kan nyttja. Och hur kan man gardera sig för att inte bli blåst på lönen? Begära lön efter varje arbetsdag, eller?

tacksam för tips!
jag hade nog inte stegat in var som helst och frågat... fast det e ju bara jag.

och en sak till att nämna om dem betalar dig svart så måste dem få in dem pengarna någonstans svart också, till mesta dels.

och om du jobbar svart har du ingen försäkring heller...

bygg branchen har mycket svartjobb, men du är kanske kvinna?
(förutfattade tankar )
Citera
2004-08-17, 13:26
Medlem
Enders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelina
Vilken bransch är det lättast att få svartjobb i och hur går man tillväga? Och hur kan man gardera sig för att inte bli blåst på lönen?

Tja, varför inte satsa på att prostituera dig? Jag förmodar att den branschen har ett och annat svartjobb som du ju är ute efter.

Hur man går till väga? Hör dig för på Eskortservice & prostitutionsforumet, där kan de nog hjälpa till.

Som svar på den andra frågan, se till att få betalt innan du utför dina tjänster.
Citera
2004-08-17, 18:21
Medlem
Onds avatar
Om du är intresserad av att arbeta på en restaurang tror jag inte att det är så svårt att hitta svartjobb, då det finns väldigt mycket sådant inom området (iallafall efter vad jag hört). Men, visst, det är väl dumt att bara gå in och fråga om du kan få arbeta svart... Du kan iofs gå på någon anställningsintervju och fråga lite försiktigt ang. lönen... Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in