2011-01-23, 10:46
Bannlyst
Ja, som rubriken lyder, men nu menar jag inte under arbetstid utan på fritiden.

Jag känner flera läkare. En av dem ger sina patienter vettiga kost och livsstilsråd. Själv äter han bara hämtpizza eller vetebullar. Dessutom röker han som en borstbindare.

En annan tränar för Vasaloppet. En kväll när det var -28 grader kallt for han ut och åkte skidor tre mil i högt tempo. När jag träffade honom dagen efter, med ett ansikte som såg ut som om han snubblat in i öppenspisen, frågade jag om han skulle rekomendera någon annan vad han gjort. "Nej, men det är skillnad på vad jag gör och vad jag säger" var det torra svaret.

På en annan tråd läste jag om läkarstudenter som hjärndopade sig med demensmediciner inför tentor.

En läkare jag känner är dykinstruktör. Han är stenhård och nitisk när det gäller säkerheten. Utom när han solodyker. Då är han komplett galen och bryter mot alla säkerhetsregler som går att bryta mot.

Missförstå mig rätt. Den här tråden ska inte handla om hur läkare sköter sitt jobb eller deras eventuella kompetens.

Hur lever de när de hänger av sig den vita rocken?
Citera
2011-01-23, 10:51
Medlem
Cruella de Vils avatar
Haha, otroligt roande och välskrivet inlägg! Jag är också nyfiken för jag har ingen aning. Förutom att jag igår tror att jag såg min överläkare i affären- jag fick panik och skyndande mig därifrån.
Citera
2011-01-23, 10:54
Bannlyst
Min läkare är rökare, han brukar stå och smyga med det utanför mottagningen - jag har pratat med honom om det och berömt honom för det, då glodde han som fan på mig.

Hycklare finns det gott om.
Citera
2011-01-23, 11:13
Medlem
Oliwas avatar
Ja. (baserat på den enda läkare jag träffat privat.) Han har bla:

*Sytt ihop ett sår på grannens hund hemma vid diskbänken, efter att ha druckit en flaska vin.
*Köpt, och druckit stora mängder hembränt.
*"Lånat" en bekants tiometers motorbåt och varit borta ett dygn utan att höra av sig, även då onykter.
*mm. mm.

Baserat på det underlag jag har svarar jag därför ja.
Citera
2011-01-23, 11:19
Medlem
rumalapsis avatar
Roande och trevligt inlägg. Det stämmer säkert på en del läkare, men inte de jag känner. Jag har flera släktingar som är läkare och de lever som de lär. De är alla ganska religiösa, så det är väl delvis pga det som de inte lever rövare.
Citera
2011-01-23, 12:44
Medlem
sommarlovs avatar
Alla yrkesmän fuskar på fritiden.
Jag har ett förflutet som datortekniker, tror du jag sköter om mina egna datorer speciellt väl?
Citera
2011-01-23, 12:44
Medlem
Corrans avatar
En kompis som är nån näringstjosan...som ska lära andra va de ska äta, inta äta...hur de ska träna osv.

Röker som en galning....samtidigt som hon proppar i sig massa konstiga burkar som ska va bra för allt möjligt. Sen kan de gå några minuter, så drar hon iväg och tar ett bloss....

Hoppas ingen av hennes kunder ser henne röka, lär ju se lagom seriöst ut, hehe.
Citera
2011-01-23, 12:48
Bannlyst
Inte för att det säger så mycket kanske, men den förstnämnde har vunnit två luftgitarrtävlingar i hård konkurrens. Dessutom bevisade han på sig själv för en grupp att fisar brinner.

Han, liksom de två andra, är mycket goda vänner till mig.
Citera
2011-01-23, 15:00
Medlem
Blompens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kowalzki
Inte för att det säger så mycket kanske, men den förstnämnde har vunnit två luftgitarrtävlingar i hård konkurrens. Dessutom bevisade han på sig själv för en grupp att fisar brinner.

Han, liksom de två andra, är mycket goda vänner till mig.
Lika barn leka bäst, hehe.
Citera
2011-01-23, 15:51
Medlem
phantomens avatar
Hahaha!

Roligt inlägg.

Jag är inte galen än, då jag bara är läkarstudent än så länge, men jag kanske utvecklar någon sorts dårskap när jag tar examen.

Återstår att se.

Dock känner jag både "normala" läkare och något ..."störda" läkare, haha.. Vet inte om yrket är anledningen till deras smått underliga beteende, men vem vet..

Men den här snubben kanske är läkare?
http://www.youtube.com/watch?v=gkt_Y3XW2iM
Senast redigerad av phantomen 2011-01-23 kl. 15:53.
Citera
2011-01-23, 15:58
Medlem
TheKickss avatar
Läkare är oxå människor...
Citera
2011-01-23, 16:27
Medlem
Youngboyss avatar
Ja. Många fuskar och hycklar.

Såg på du är vad du äter och en kvinna som var personlig tränare och gav folk kostråd m.m men själv så åt hon fet mat och det syntes.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in