• 1
  • 2
2011-01-23, 04:57
Medlem
Verticals avatar
Hejhej, haft molusker runt ögonen sålänge jag kan minnas. Tänk flertal gånger att jag ska ta tag i det och hitta en lösning men helt enkelt inte orkat eller glömt bort.

Så finns det ngn medicin/bot mot detta?

Tack i förhand!
Citera
2011-01-23, 05:28
Medlem
henkishs avatar
"Mollusker läker av sig själva. Ofta blir de röda och irriterade en period innan de försvinner. De brukar inte behandlas.

Om molluskerna skulle sitta på ett mycket olämpligt ställe kan man få dem borttagna på en läkarmottagning.

Man behöver inte göra något speciellt för att undvika smitta eftersom det inte är farligt med mollusker. När knottrorna läkt är man troligen immun för resten av livet."

http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Mollusker/
Citera
2011-01-23, 06:01
Medlem
Verticals avatar
Var inte mycket till hjälp, har ju som sagt haft det i typ 8år nu : p enda som händer är att dom flyttar runt sig. Vi snackar om 20stycken typ i varierande storlek. Och var hos läkaren för några år sen, som sa att det var mollusker så tvivlar på att de är något annat. Men tack för att du tog din tid och försökte hjälpa till iallafall : P
Citera
2011-01-23, 06:02
Medlem
Verticals avatar
Oj, kollade på bilden. Mina ser verkligen inte ut någonting som det där. Mina är vita/hudfärgade och väldigt diskreta. Och mycket mindre
Citera
2011-01-23, 06:25
Medlem
C.O.T.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vertical
Var inte mycket till hjälp, har ju som sagt haft det i typ 8år nu : p enda som händer är att dom flyttar runt sig. Vi snackar om 20stycken typ i varierande storlek. Och var hos läkaren för några år sen, som sa att det var mollusker så tvivlar på att de är något annat. Men tack för att du tog din tid och försökte hjälpa till iallafall : P

Min dotter hade mollusker förra året. Vi använde en uttorkande salva för att lindra besvären. Det hjälpte ganska bra och nu är dom borta. Jag tycker att du ska gå till en annan läkare för ytterligare en bedömning. Mollusker brukar försvinna efter något år och du har haft dina i åtta år.
Citera
2011-01-23, 06:27
Medlem
Citat:
Hejhej, haft molusker runt ögonen sålänge jag kan minnas. Tänk flertal gånger att jag ska ta tag i det och hitta en lösning men helt enkelt inte orkat eller glömt bort.

Tack i förhand!

Det du pratar om kallas för milier http://www.stylesearch.se/snacka/Hud...-bort-dom-qq-/

Har själv ett fåtal, dock bryr jag mig inte om dem ^^
Citera
2011-01-23, 22:51
Medlem
Verticals avatar
Jaha : o

Fan va besvärligt : p
Citera
2011-01-27, 09:16
Medlem
jimguss avatar
Min 2-åriga dotter badade badkar med ett annat barn som hade massor av mollusker. Kan min dotter blivit smittad av detta?
Citera
2011-03-04, 08:52
Bannlyst
Köp Verruca som tar bort vårtorna och molluskerna.
Mina vårtor stortån försvan och har inte kommit tillbaka. käkade kapslarna i två månader 2x3 dagligen.

Skall även fungera mot mollusker enligt hemsidan men då skall de försvinna betydligt fortare. läste om en kund som hade blivit av med molluskerna efter 2 veckor.

känns som det är helt klart värt att prova.
Citera
2011-03-04, 15:48
Bannlyst
Yes! Lösningen är här! Verruca

Citat:

Tack i förhand!
Citera
2011-04-26, 20:27
Medlem
AndreasMDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samberg
Yes! Lösningen är här! Verruca

Är det denna produkt vi talar om? http://www.verruca.se/kopa-verruca/
Enda jag lyckas hitta på hemsidan, heter dock något annat där? Hur använder man produkten, några gånger svälja per dag?

Jag har själv varit på en "mansmottagning" där de vid två tillfällen bränt bort molluskerna. Har dock återkommit och när det nu gått mindre än en månad sen sist och jag redan har nya på gång så börjar jag tröttna. Ärren som blir är inte direkt någon utseendehöjare "där nere".

MvH
Senast redigerad av AndreasMD 2011-04-26 kl. 20:43.
Citera
2011-04-26, 21:06
Medlem
AndreasMDs avatar
Ska man komplettera med det här?
http://www.shytobuy.se/mollusker-behandling.html

En tablettform (immunförsvarsstärkande?!?) samt ett medel att pensla på. Borde ju ge bättre effekt, åtminstone inte sämre?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in