Filmen är däremot humorlös och mardrömslik och spelar på känslosträngar på ett annat vis.
Vissa scener var visst humoristiska, hela filmen är mer eller mindre en serbisk variant av Aristokraterna-skämtet. Att kunna ta denna film på allvar är ganska svårt.
Nej det håller jag inte med om. Det "äckliga" i Äldreomsorgen.. är ju till största delen inbäddad i morbid humor. Det gör att man omöjligen kan ta snasket i romanen på allvar, det blir snarare godmodigt och skämtsamt till slut, och fyllt med lärda referenser!
Filmen är däremot humorlös och mardrömslik och spelar på känslosträngar på ett annat vis.
Jag tror att vi uppfattar saken lite olika, därav tycker jag att Teratologens bok var värre än filmen som i sin tur inte gav mig någonting alls med sitt "äckel". Kanske är jag härdad då det kommer till att se grovt våld på film men i litteraturen där man kan läsa hur detaljerade beskrivningar som helst är inte helt och hållet min kopp té.
Gav mig på att se filmen nu jag också då jag är en härdad MGB:are enligt mig själv även om jag mjuknat en del ju äldre man blir.
Filmen började bra och när den hade gått mer än hälften undrade jag vafan det var som var äckligt med filmen. Sen började psykgrejerna, men att det skulle vara världens äckligaste film? Knappast. Den blev bara sämre och sämre iochmed alla saker som hände..
Saker som har med barn att göra får mig visserligen att bli illa till mods, men trots det så spårade allting ut enligt mig. Slutscenen t.ex, går verkligen ett pistolskott igenom 3 personer som ligger bredvid varandra? Och vafan kom dom där ryssliknande snubbarna ifrån, dom var ju med tidigare, men visste dom om hur allting skulle gå till?
Njae, det fanns ju visserligen en del vidriga scener, men det failade ju på att att det inte fanns någon spänning, känsla etc i dom. Att försöka göra saker så vidrigt som möjligt gör inte saker till vidrigt egentligen, det är snarare att det blir pannkaka utav det. Men men,
många tuttar fick man se.
Inget man ser med familjen dock.
Senast redigerad av BrainDisorder 2011-06-09 kl. 23:16.
Jag såg fram emot filmen och såg den med käringa härom kvällen. Eller såg den, såg typ halva. Var nära att stänga av den när den feta äckliga gubbjäveln knulla livet ur den nyfödda ungen, men tänkte jag ger den ett försök till. Stängde av när han högg huvudet av den hjälplösa kärringen Tyckte den va omoget jävla vidrig!
Ett nyfött barn knullas i ett mörkt rum och scenen skulle lika gärna kunnat vara datoranimerad helt och hållet
Nej, de här "sjuka" regissörerna kan komma tillbaka när det blir mer autentiskt. Jävla fjollor som går runt och tror att de är speciella. Inser de inte att filmbolaget bara har höjt ribban mer än "tillåtet", och scenernas "äckliga" inslag har ingenting med deras talang att göra ÖVERHUVUDTAGET! Vem som helst kan komma på sån här skit!
Löjligt att förbjuda denna film... Finns värre saker att se, som Hanna Montana filmer t.ex
Satt och tittade igenom första halvan med en polare och undrade varför denna film skulle vara så hemsk sen kommer det där med barnet... Jaha.. ok.. Visst tanken är ju jävligt vidrig men då det filmats på ett så orealistiskt sätt så var det ju inget mer med det än just tanken..
Bra film då? Knappast.. Sevärd? Möjligtvis men vill man bara se gore så finns det ju definitivt bättre filmer. Vill man ha thriller/spänning så finns det definitivt bättre filmer. Vill man ha humor finns det också en del bättre filmer
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!