Visst är filmen sjuk men jag vet inte, har sett så mycket skit genom åren tack vare internet att jag är rätt avtrubbad.
När han körde kuken igenom ögat på duden var rätt nyskapande. Sen när han reser sig upp och tittar på sin sambo som står med en kniv i handen och går fram emot henne, stannar och sedan slår henne i ansiktet asgarvade jag. Det hela vara bara så jävla sjukt att jag inte kunde göra annat.
Har en kompis med ett stort intresse för skräck- och extremfilm och han sa att han sällan sett något värre, och då har han gått igenom och betat av många listor + att han laddar ner allt extremt han kan hitta. Som jag förstod det mådde han skit efter A Serbian Film, och med tanke på hans höga tolerans blev jag genast nyfiken. Dock väntade jag mig inte att den skulle vara så erotiskt orienterad som den framstod i trailern.
Är det någon som vet när den släpps på DVD i något land (Serbien)?
Jag har för mig att jag har läst september/oktober någonstans. Screenern som finns ute har väldigt bra bild- och ljudkvalitet om du inte orkar vänta, enda nackdelen är en text ("screener copy") samt ett gult kryss som syns genom hela filmen.
Totalsjuk. Helt klart den värsta film jag sett någonsin. Folk som påstår att de är så pass avtrubbade att de knappt reagerar på filmen undrar man verkligen vad de varit med om/sett...
Han knullar sin son för helvete!
Filmen är förvisso ganska grafisk, men den är så störd på andra plan att jag skulle vilja säga att folk som INTE reagerar på denna har en stark psykopatisk störning.
Läste en intervju med regissören Srdjan Spasojevic i Empire är filmen samhällskritisk mot den serbiska regeringen och hur folk har fått det efter kriget. Men också mot människans sjuka besatthet av våld som man gärna konsumerar tryggt hemma i soffan hur sjukt våldet än må vara.
Det säger också något om tittaren. Även om vi vet att våldet i filmen är fiktivt är det egentligen sekundärt. Vi dras ändå till det och konsumerar det förbjudna, depraverade och våldsamma med vällust. Människan är en tämligen unik varelse...
Senast redigerad av HowlinWolf 2010-09-09 kl. 02:12.
Totalsjuk. Helt klart den värsta film jag sett någonsin. Folk som påstår att de är så pass avtrubbade att de knappt reagerar på filmen undrar man verkligen vad de varit med om/sett...
Han knullar sin son för helvete!
Filmen är förvisso ganska grafisk, men den är så störd på andra plan att jag skulle vilja säga att folk som INTE reagerar på denna har en stark psykopatisk störning.
Läste en intervju med regissören Srdjan Spasojevic i Empire är filmen samhällskritisk mot den serbiska regeringen och hur folk har fått det efter kriget. Men också mot människans sjuka besatthet av våld som man gärna konsumerar tryggt hemma i soffan hur sjukt våldet än må vara.
Det säger också något om tittaren. Även om vi vet att våldet i filmen är fiktivt är det egentligen sekundärt. Vi dras ändå till det och konsumerar det förbjudna, depraverade och våldsamma med vällust. Människan är en tämligen unik varelse...
Håller inte med dig;
du glömmer att fiktionell film är fiktionell film (även om du tar upp ämnet lite klumpigt, speciellt när du själv reagerar som du gör), det är ett estetiskt utövande under (oftast) kontrollerade former vilket avdramatiserar det som händer på duken; en oerhört stark aspekt hos oss vissa som är avtrubbade.
Håller inte med dig;
du glömmer att fiktionell film är fiktionell film (även om du tar upp ämnet lite klumpigt, speciellt när du själv reagerar som du gör), det är ett estetiskt utövande under (oftast) kontrollerade former vilket avdramatiserar det som händer på duken; en oerhört stark aspekt hos oss vissa som är avtrubbade.
Jo visst, vi vet att det är fiktion och det har kanske en viss avtrubbande effekt. Men var går gränsen? Många som t ex ständigt tittar på MGB-forumet blir således avtrubbade av verkligt våld.
Hur som haver säger filmen mycket om människans våldslusta; att i trygghet konsumera det mest makabra.
Senast redigerad av HowlinWolf 2010-09-09 kl. 21:41.
Tankade den precis, ska bli kul att se efter alla lovord på nätet. Kollade snabbt igenom den och spolade fram till "raping the baby scenen", och den kändes bara väldigt over the top och inte alls obehaglig, jag satt snarare och skrattade. Men ja, verkar vara en mycket sjuk film, hoppas den toppar Martyrs i övervåld!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!