2014-12-06, 20:01
  #2185
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Helt riktigt! Molto bene! Och hoppas ingen från Historietråden hinner hit... Svennis så klart, och Mihailovic - engelsmännen Walker och Platt, tysken Klinsmann. Och Il derby de Genoa mot lillebror kallas ofta Derby della Lanterna (fyr). Och så dessa underbara italienare som vägrar låta multisar köpa stadion-namn; Stadio Comunale Luigi Ferraris.

Bollen är din!
2014-12-06, 21:57
  #2186
Medlem
B-Dawks avatar
Vi söker ett fotbollslag.

1. Klubben har nått sina största framgångar under två olika "eror". Lagets arena är namngiven efter klubbens största målskytt. Arenan har stått värd för flera VM-matcher.

2. Två av klubbens största profiler har även spelat avgörande roller för sitt land i VM. Båda har straffat ( ) samma motståndare. Flera svenskar med tvåsiffrigt antal landskamper har representerat klubben.

3. Delar smeknamn med ett långt mycket mer framgångsrikt lag.
2014-12-07, 20:13
  #2187
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Vi söker ett fotbollslag.

1. Klubben har nått sina största framgångar under två olika "eror". Lagets arena är namngiven efter klubbens största målskytt. Arenan har stått värd för flera VM-matcher.

2. Två av klubbens största profiler har även spelat avgörande roller för sitt land i VM. Båda har straffat ( ) samma motståndare. Flera svenskar med tvåsiffrigt antal landskamper har representerat klubben.

3. Delar smeknamn med ett långt mycket mer framgångsrikt lag.

Guiseppe Meazza, och "röda jävlarna" ger oss AC Milan. Men när jag tänker Milan och straffar ser jag bara Baresi missa -94... Pirlo mot Frankrike, var det 06? Kommer dock inte på den andre?
2014-12-09, 11:49
  #2188
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Guiseppe Meazza, och "röda jävlarna" ger oss AC Milan. Men när jag tänker Milan och straffar ser jag bara Baresi missa -94... Pirlo mot Frankrike, var det 06? Kommer dock inte på den andre?

De röda jävlarna är rätt. Dock är resten fel tyvärr. Straffskyttarna sänkte båda samma land med sina straffmål. En straff var väldigt avgörande, den andra bara lite.
2014-12-11, 00:02
  #2189
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Hoppsan! Även Milan galet? Liverpool faller ju på Anfield?
2014-12-11, 16:01
  #2190
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Hoppsan! Även Milan galet? Liverpool faller ju på Anfield?

Även Milan är galet ja.

En annan ledtråd är. Deras senaste guldtränare har även lyckats med en titel på internationell nivåå.
2014-12-12, 10:04
  #2191
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Även Milan är galet ja.

En annan ledtråd är. Deras senaste guldtränare har även lyckats med en titel på internationell nivåå.

Jag skäms! Kaiserslautern! Fritz-Walterstadion, Otto Rehagel med Grekland... Brehme mot Argentina, den andre måste jag googla fram, stöddot Ballack, självfallet minns man kaosstraffläggningen, visste dock inte att han spelat för klubben.

Extra skämsfaktor som varande bajare; Ronnie...
2014-12-13, 16:07
  #2192
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Jag skäms! Kaiserslautern! Fritz-Walterstadion, Otto Rehagel med Grekland... Brehme mot Argentina, den andre måste jag googla fram, stöddot Ballack, självfallet minns man kaosstraffläggningen, visste dock inte att han spelat för klubben.

Extra skämsfaktor som varande bajare; Ronnie...

Visst är det Kaiserslautern!

Den andre som satt en straff mot Argentina i ett VM är Miroslav Klose som representerade Kaiserslautern.

Bollen är din!
2014-12-13, 20:13
  #2193
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Tack! Som lök på laxen lyckades jag i mitt googlande blanda ihop Klose med Ballack, ungefär som att blanda ihop Brett Hull och Brashear...

Förhoppningsvis är jag mindre rörig nu när jag presenterar dessa tre ledtrådar som skall leda oss till en idrottsman:

1) De flesta idrottsmän röker ju inte, ej heller denne.

2) Tre legendariska enviger med en och samme legendar.

3) Har man problem m ena benet kan det hända att man går illa, det gjorde inte vår man, däremot såg illa, åtm på ena ögat.
2014-12-14, 19:19
  #2194
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
- - -

2) Tre legendariska enviger med en och samme legendar.

- - -

...strax innan den första fick vår man höra "Don´t you know I´m God?" med sedvanlig avsaknad av ödmjukhet och svarade "God, you´re in the wrong place tonight..."
2014-12-15, 19:29
  #2195
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
4) Liten för att vara tung. Vaggande stil. Fantastisk "lång" vänsterkrok - nope, it aint Floyd.
2014-12-18, 22:33
  #2196
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Tack samtliga för visat intresse!

5) Delar namn (efternamn, sånär som "z") med förnamn på huvudfiguren i självbetitlad (kan man säga så? "självbetitlad" Ja ni fattar, som "Seinfeld", fast som om den hetat "Jerry") amerikansk sitcom, om en neurotisk psykiatriker och hans lika neurotiske bror, tillika psykiatriker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in