2004-08-15, 01:43
  #1
Bannlyst
Vet inte om tråden kommer att tillåtas av Scramble och Boogaloo men ett försök kan det vara värt.

Tänkte mig en tråd liknande den som finns i litteraturforumet:
http://217.75.104.59/scandinavia/showthread.php?t=126886

Tre ledtrådar, och den som svarar rätt först ställer nästa fråga (tre ledtrådar).

Börjar enkelt.

1. F1.

2. Amerikan.

3. RP's värste konkurent?
--------------------------
Eftersom tråden börjat leva igen och intresset verkar stort för att både posta och besvara frågor kanske vi kan enas om några simpla regler för hur frågeställande och annat ska gå till?

Ledtrådar ges enligt mitt första inlägg dvs:

1. ?

2. ?

3. ?

Ledtrådarna kan vara hur kryptiska eller utförliga man vill. Frågeställaren sätter ribban och bestämmmer.

En tidsgräns behövs också. Har inte den som svarat rätt ställt en ny fråga inom 30 minuter så är det fritt fram för vem som helst.

Den som Googlar fuskar.

//Trådskapare
2004-08-15, 08:00
  #2
Medlem
danbanans avatar
Mario Andretti
2004-08-15, 13:30
  #3
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av danbanan
Mario Andretti

Japp. Nya ledtrådar tack!!
2004-08-15, 15:05
  #4
Medlem
Labbans avatar
1. London

2. Cockney

3. Bushwackers
2004-08-15, 15:09
  #5
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Labban
1. London

2. Cockney

3. Bushwackers

Millwall.

Den som svarar rätt ställer nästa fråga. Fyyyyy på dig Labban!
2004-08-15, 15:37
  #6
Medlem
Labbans avatar
Ställ en ny "fråga då!
2004-08-15, 15:44
  #7
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Labban
Ställ en ny "fråga då!

1. Kastade sin OS-medalj i floden.

2. Kallade en motståndare nigger offentligt.

3. insektsbett.
2004-08-15, 15:53
  #8
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
1. Kastade sin OS-medalj i floden.

2. Kallade en motståndare nigger offentligt.

3. insektsbett.

1. Dennis Gustafsson kastade sin silver-medalj i slussen ett år när Hammarby förlorade SM-finalen i bandy. Ricky Brusch (eller om det var Frank Andersson) vad bort medalj till en taxichaffis. Fast det var nog inte OS eller flod inblandat...sorry...
2004-08-15, 15:54
  #9
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
1. Dennis Gustafsson kastade sin silver-medalj i slussen ett år när Hammarby förlorade SM-finalen i bandy. Ricky Brusch (eller om det var Frank Andersson) vad bort medalj till en taxichaffis. Fast det var nog inte OS eller flod inblandat...sorry...

Fel svar.
2004-08-15, 16:25
  #10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
1. Kastade sin OS-medalj i floden.

2. Kallade en motståndare nigger offentligt.

3. insektsbett.

Kallade inte Ali Sonny Liston för nigger? Även "sting like a bee" och medaljen stämmer så jag plockar ut den i förskott...


1. Hemsk rysk tsar/tyrann
2. Tyckte gräsligt illa om engelskt underlag
3. Låg karismafaktor men en käck jävel ändå!
2004-08-15, 16:40
  #11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenStolpe
Kallade inte Ali Sonny Liston för nigger? Även "sting like a bee" och medaljen stämmer så jag plockar ut den i förskott...


1. Hemsk rysk tsar/tyrann
2. Tyckte gräsligt illa om engelskt underlag
3. Låg karismafaktor men en käck jävel ändå!

Ivan Lendl.

Tänkte på When we were Kings och Ali kallade Foreman för nigger.

1. Aktuell som rekordhållare.

2. Hans mustasch omsjöngs av Totte Wallin.

3. En tillspetsad typ.
2004-08-15, 18:41
  #12
Medlem
Nulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
1. Aktuell som rekordhållare.

2. Hans mustasch omsjöngs av Totte Wallin.

3. En tillspetsad typ.
1 och 3 låter som Mark Spitz. Om Totte har sjungit om hans eller någon annan Marks mustasch har jag dock ingen aning om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in