2011-01-22, 15:05
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Hej.

Skall till Moskva nästa vecka och tänkte därför höra om det finns nåt av intresse att kika på?
Tänker då främst på kläder och accessoarer!
Citera
2011-01-22, 15:08
Medlem
Letar du efter affärer?
Runt Röd torget så finns det ett flertal designer affärer som t.ex. Gucci, Giovani, Chanel och Diesel.
Citera
2011-01-22, 15:36
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mithos
Letar du efter affärer?
Runt Röd torget så finns det ett flertal designer affärer som t.ex. Gucci, Giovani, Chanel och Diesel.

Ok, det var mer om det fanns något roligt som man kanske inte finner på så många andra ställen.
Men det kanske bara är basic utbud?

Ligger priser på samma nivå som andra storstäder?
Citera
2011-01-22, 16:05
Medlem
Nej, moskva är den dyraste staden i världen, vad jag har läst.
Citera
2011-01-22, 20:23
Medlem
BabySailors avatar
Är det inte jävligt kallt i Ryssland nu?
Citera
2011-01-22, 20:39
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sasson
Nej, moskva är den dyraste staden i världen, vad jag har läst.

OK.
Skall dit och jobba så tänkte kolla om man kunde göra en avstickare och hitta nåt skoj, men det var som man misstänkte att det inte är nåt fyndställe

Citat:
Ursprungligen postat av BabySailor
Är det inte jävligt kallt i Ryssland nu?
Nåt så förbannat!
Citera
2011-01-22, 22:36
Medlem
Har också hört att Moskva ska vara dyraste staden i världen, men den inhemska vodkan är däremot billig.
Citera
2011-01-22, 23:07
Medlem
Kurt-Ingavarzs avatar
Isaia. Men det blir nog himmeliskt dyrt.
Citera
2011-01-23, 01:31
Medlem
Vernisazh är en stor marknad i Izmajlovoparken, finns en del tyger/kläder/smycken av varierande pris/kvalité, är rätt kul att bara ströva runt där..
Citera
2011-01-23, 16:28
Medlem
Dom ryssar som har pengar har pengar och det trissar väl upp priserna?

Läste även en artikel att lägenhetspriserna är som i Sthlm (ha även i åtanke att ryssen tjänar allmänt kasst). Detta beror på korruption så mitt intryck av sovjet är; dyrt land.

Däremot gör väl den ovannämnda korruptionen att du säkert kan köpa ett körkort som är godkänt även i Sverige och dylikt. Nån hemsida köpte en stad också.

Men eftersom du lagt tråden i mode är väl det rätt slimmat. Bärnsten är ju billigt i Estland har jag för mig så kanske nått smycke i ngt material som det finns mkt av i sovjet? Vet inte mkt.
Citera
2011-01-23, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DUFATTARINGENTING
Dom ryssar som har pengar har pengar och det trissar väl upp priserna?

Läste även en artikel att lägenhetspriserna är som i Sthlm (ha även i åtanke att ryssen tjänar allmänt kasst). Detta beror på korruption så mitt intryck av sovjet är; dyrt land.

Däremot gör väl den ovannämnda korruptionen att du säkert kan köpa ett körkort som är godkänt även i Sverige och dylikt. Nån hemsida köpte en stad också.

Men eftersom du lagt tråden i mode är väl det rätt slimmat. Bärnsten är ju billigt i Estland har jag för mig så kanske nått smycke i ngt material som det finns mkt av i sovjet? Vet inte mkt.

För det första finns inte Sovjet längre och hur fan hade du tänkt att han skulle köpa ett körkort som han själv kan använda?

Nej, du vet inte mycket och du fattar ingenting.
Citera
2011-01-23, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yuk
För det första finns inte Sovjet längre och hur fan hade du tänkt att han skulle köpa ett körkort som han själv kan använda?

Nej, du vet inte mycket och du fattar ingenting.
För det första är du nog en av landets torraste människor om du inte ser ironin i att kalla Ryssland för Sovjet.

Du verkar inte ha satt din fot utomlands. Flera körkort utomlands är giltiga i Sverige precis som att du får köra bil i andra länder förutom Sverige. Att muta dig igenom hos ryska transportstyrelsen är inte alls lika omöjligt som i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in