2011-01-22, 12:52
Medlem
Mouseyyys avatar
Hej alla.

Har ett jävligt drygt problem med min nya MBP, det är nämligen så att, speciellt i Safari, när jag ska stänga ner fönster och dylikt så reagerar min touchpad jävligt olika från gång till gång.

Ibland är den superkänslig och stänger ner fönstret/flicken direkt, andra gånger kan jag klicka och klicka och inget händer.

Någon som känner igen sig eller vet lösningen på mitt problem?

Tack på förhand

/M
Citera
2011-01-23, 16:11
Medlem
gorapas avatar
Låter som ett fabrikationsfel. Men speciellt i Safari? Det låter ju bara lustigt.

Mer information tack...
Citera
2011-01-23, 21:27
Medlem
svenskbacks avatar
Plattan är ganska känslig om du är torr.

Dvs den fungerar dåligt när du är torr, när du petar i näsan blir fingret fuktigt och fungerar bra en stund. Sedan torkar fingret och den fungerar dåligt igen.

Detta är min enda logiska förklaring på ditt problem om det bara gäller safari.
Citera
2011-01-24, 07:00
Medlem
Japp, det stämmer.

I och med en uppdatering så blev touchpad:en slöare. Var i och med att magic touchpad introducerades Apple gjorde touchpaden mindre känslig. testa att installera om Snow Leopard så ser du att i och med 10.6.3 eller 10.6.4 så blev den slöare
Citera
2011-01-24, 07:19
Medlem
Mouseyyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorapa
Låter som ett fabrikationsfel. Men speciellt i Safari? Det låter ju bara lustigt.

Mer information tack...

Gäller framförallt i safari men även när jag stänger ner fönster eller exempelvis när jag dubbel-klickar på skrivbordet för att kunna markera flertalet filer samtidigt. Jävligt störigt, ibland när jag ska stänga ner en flik och trycker på krysset så markeras reklamen, som inte ens är i närheten utav krysset. :S

Citat:
Ursprungligen postat av ztrafe
Japp, det stämmer.

I och med en uppdatering så blev touchpad:en slöare. Var i och med att magic touchpad introducerades Apple gjorde touchpaden mindre känslig. testa att installera om Snow Leopard så ser du att i och med 10.6.3 eller 10.6.4 så blev den slöare

Har 10.6.6 och dagen efter jag uppdaterade datorn så fungerade det bättre. Nu är det tillbaka till samma gamla dåliga dager igen.

Har en MBP 15´ och undrar om det kan ha något att göra med den större datorn eller så. Polarnas mindre MBP, oavsett operativsystem eller version, fungerar utmärkt.

Några andra förslag än att installera om?
Citera
2011-01-24, 09:11
Bannlyst
Använd Rockmelt istället eller firefox, de är bättre webbläsare än Safari
Citera
2011-01-25, 12:27
Medlem
Mouseyyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av headpiker
Använd Rockmelt istället eller firefox, de är bättre webbläsare än Safari

Funkar inte bättre med firefox

Fan va fattigt detta är.

Får la lämna in skiten på lagning!
Citera
2011-01-26, 01:18
Medlem
PeteDandys avatar
Är det något klet på brädan?

Själv brukar jag använda fönsterputs och dammsuga hela datorn. Det brukar lösa smuts och annat som gör att tangenter fastnar och brädor som inte funkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in