2007-08-26, 14:59
Medlem
Arne Bajses avatar
Idag intog Tommy Körberg Linköping. Stod ca 1m ifrån honom på St Torget, tog lite bilder också.

Hr Körberg drog lite historier under mellansnacket, ganska rolig gubbe...fast jag fick intrycket av att han var en vänstervriden, ateistisk, sarkastisk homoälskande och homoälskande liten man med korta ben. Som sångare är han iaf VÄLDIGT bra. Sjöng "bro över mörka vatten" och "fattig bonddräng".

Verkar självupptagen och lynnig, nån som har lite hett skvaller om denne folkhemsikon, knarkskandaler o annat.
Citera
2007-08-26, 16:28
Medlem
Herr Bökbergs avatar
jag har hört att han knarkat!!!
Citera
2007-08-26, 16:30
Medlem
Han kör väl mest moppe nuförtiden. Bilen han körde på bara fälgen fick han väl ställa undan efter att ha blivit stoppad av polisen som undrade vad han höll på med.
- Va fan, har jag punktering, undrade Körberg.
Det fanns fler frågetecken om den bilfärden....
Citera
2007-08-26, 16:57
Bannlyst
Han gifte sig i smyg
Citera
2007-08-26, 17:04
Medlem
Pentiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Censurerad
Han gifte sig i smyg
Mmm, med en 36 åring, Anne-Charlotte Nilsson - dagisfröken:

http://img105.imagevenue.com/img.php?image=40410_TommyK_122_968lo.jpg
Citera
2007-08-26, 21:20
Medlem
Arne Bajses avatar
Idag såg jag Hr Körberg för första gången på riktigt.

Han var inte den jag trodde att han var, han svor hela tiden, bara klagade på allt. En mobiltelefon ringde bland publiken. Körberg: Åhh dom där jävla mobiltelefonerna, säg förresten att jag är på torget.

Sen verkade han hata Runar också, synd att vi inte har utlämningsavtal till Norge skrattade Körberg. Så klagade han på Bush och Irakkriget, samt på det mesta i samhällslivet, det var ju sååå synd om bögarna som kallas för sjuka av pastor Åke Gren bla som Körberg tyckte var ett "stolpskott". Den kristna högern buh o blä sa Körberg.
Citera
2007-08-26, 21:24
Bannlyst
Har spenderat en helkväll med Tommy på krogen för typ 15 år sedan, en jäkligt reko snubbe. Tror han är uppväxt i Hagsätra/Rågsveds-trakten, han hängde iaf mycket där som ung. Trots det så blev han gårdare vilket inte direkt hamnar på +kontot
Citera
2007-08-26, 21:45
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffmutti
Har spenderat en helkväll med Tommy på krogen för typ 15 år sedan, en jäkligt reko snubbe. Tror han är uppväxt i Hagsätra/Rågsveds-trakten, han hängde iaf mycket där som ung. Trots det så blev han gårdare vilket inte direkt hamnar på +kontot

Körberg ska tydligen vara från Västerbotten, har också hört Blekinge..är osäker.

Körberg ser förvånansvärt bra ut för att vara nästan 60år, var väldigt självsäker och verkade tycka om närkontakten till publiken även om det rörde sig om ett gratisgig med efterföljande skivsignering.

Såg även hans fjälla som stod och läste Expressen brevid scenen vid genrepet. Körberg gick bort till henne och smällde till på tidningen.

Denna bild är tagen av MIG IDAG ca kl 14.00, Mr Tommy Körberg på scen.
http://img405.imageshack.us/img405/7272/krbergug9.jpg

Summa summarum: Körberg hatar religion, gillar inte Bush och Irakkriget, tycker om bögar, svär hela tiden, har ett burdust och bullrigt sätt..dvs ingen finkänslig typ.

OBS!
Kan säga att jag även sett gratiskonserter med Sten & Stanley, Martin Stenmark i Ekholmens Centrum, Anna Book vid Kvarnen i Mjölby m.m

gratiskonserter är kul. ...och gratis
Citera
2007-08-26, 22:18
Medlem
körberg kommer från gävletrakten
Citera
2007-08-26, 22:29
Medlem
ABZeta99s avatar
Men va' fan!

Ska ni snacka så ta reda på fakta va?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tommy_K%C3%B6rberg
Citera
2007-08-26, 22:43
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABZeta99
Men va' fan!

Ska ni snacka så ta reda på fakta va?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tommy_K%C3%B6rberg

Körberg har åsikter om alla, tycker om att nedvärdera och prata skit om de flesta av sina "kollegor", Runar är ett hatobjekt, Carola ett annat. Inte konstigt att han aldrig blir lika folkkär som t.e.x. Lasse Berghagen.
Citera
2007-08-26, 22:58
Medlem
Noxyls avatar
Kan detta verkligen vara första Körberg tråden?

Jag vet ju att Tommy avhandlats i ett antal trådar och funderade på varför det skapades en ny. Efter lite sökande kom jag fram till att han faktiskt inte verkar ha en egen tråd utan att trådarna som avhandlat honom tidigare har haft titeln "Vem är kändisen som...."

Nåväl... Skvaller

Nån gång på 70talet hade han rollen som Judas(?) i den svenska uppsättningen an 'Jesus Christ Superstar'. Minns att mor min, och många med henne, blev väldans upprörda över att han blev sjuk precis lagom till föreställningen vi skulle se. Clabbe af G var stand in och mitt minne säger mig att folk ville ha pengar tillbaks efter förställningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in