2011-01-22, 00:04
Medlem
ZyClaves avatar
Nu e de så att jag har haft 2 lsd lappar hemma i ca 3 månader och jag börjar undra om dem fortfarande 'fungerar'... Dem har förvarats i en fryspåse (dock inte i en frys :P). Har hört något om att kyl är att rekommendera för förvaring men då jag fortfarande bor hemma så funkar inte riktigt de alternativet :P.

Mina frågor i alla fall - Hur länge klarar dem sig under rumstemperatur?
Gör jag rätt som har dem i en fryspåse eller e de bättre om dem 'luftas' ?
Uppskattar både fakta om rimliga gissningar!
Senast redigerad av ZyClave 2011-01-22 kl. 00:07.
Citera
2011-01-22, 02:34
Medlem
dino.m3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZyClave
Nu e de så att jag har haft 2 lsd lappar hemma i ca 3 månader och jag börjar undra om dem fortfarande 'fungerar'... Dem har förvarats i en fryspåse (dock inte i en frys :P). Har hört något om att kyl är att rekommendera för förvaring men då jag fortfarande bor hemma så funkar inte riktigt de alternativet :P.

Mina frågor i alla fall - Hur länge klarar dem sig under rumstemperatur?
Gör jag rätt som har dem i en fryspåse eller e de bättre om dem 'luftas' ?
Uppskattar både fakta om rimliga gissningar!

Ha dom typ i någon vanlig låda eller bäst är en liten box. Då påfrestas den inte av ngt, blir som vakuum fast klart de finns luft då :P men du fattar vad ja menar...kan ligga där i år :P så de e lungt..
Citera
2011-01-22, 12:24
Medlem
LSD-25 är en instabil molekyl och bör skyddas från ljus, syre och värme. Alltså, lufttät påse i frysen är att föredra, men kommer nog hålla rätt bra i en påse i en låda i rumstemperatur.
Citera
2011-01-23, 17:10
Medlem
KVGs avatar
om du nu är rädd att dina föräldrar ska hitta lapparna är det ju väldigt lätt att gömma dom i frysen ta ut någon låda eller något och tejpa fast dom där inte ögat kan se, dom slå gärna in dom i folie så dom inte blir utsatta för ljus
Citera
2020-11-18, 18:10
Medlem
MollyTrolls avatar
trådkap här! hur förvarar man bäst sockerbitarna? köpt på mig ett gäng och vill ju behålla dom så potenta som möjligt utan att hetsäta 😂
Citera
2020-11-21, 14:18
Medlem
Brukar hålla länge om du förvarar dom mörkt. Extra länge om du kan ha dom kallt också. Jag har mina inlindade i aluminiumfolie. Sen stoppar jag dom i en ziplockpåse och stoppar i den i en random tom pillerburk från apoteket och sen in i garderoben. Har haft lappar som hållt i 6 månader såhär, håller säkert ännu längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in