2011-01-21, 16:43
Medlem
en "Kompis" hade min dator i nåra dagar och när jag fick tillbaka den var alla mina filer raderade samt massa program och inställnigarändrade, jag vill inte göra systemåterställning så den blir som jag fick den från början för då måste jag krångla ännu mer, vill ba ha en som den va innan.

kollat papperskorgen- tom
systemåterställning gick inte att göra (kan bero på han raderat massa filer)? verkar i övrigt inte finnas nånåterställning tidpunkth eller om jag minnsrätt.. varför? :/ bör inte dom skapas automatiskt?

har en hp mini me 7 starter i övrigt.
sen hittade jag nånting som kallas loggbok el likande men minns inte vad det stod där, kan den va av hjälp?

sen har jag hittat ett program som heter UndeleteMyFiles, nån som kan nåt om det?

hjälp
Citera
2011-01-21, 16:52
Medlem
kaffekannas avatar
Fråga honom vad han har gjort och varför han har gjort det.

Och sök på google. Ett tips på vad du ska söka på är "recover lost data".
Citera
2011-01-21, 17:17
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Börja med att ändra så att det automatiskt skriver nya återställningspunkter så kanske du slipper samma skit nästa gång någon okunnig spelar kunnig. Typ så fort ett nytt program installeras eller tas bort.

Men hur illa är det? Finns ju en gräns där du förmodligen är illa tvungen att blåsa skiten men det kanske inte är så illa ändå.
Citera
2011-01-21, 18:36
Medlem
ApocalypseDude:
Inte än.

Om saker kastat ska han stänga av datorn fort som bara den så att inte det som kastat skrivs över för alltid. Genom systemåterställningen får man bara tillbaka program inställningar och sånt. Ens personliga filer måste man skaffa recovery/räddnings program.

Fråga först kompisen vad han gjort (och straffa honom rejält). Om du har tur så kanske han bara har skapat en ny användare för att lämna dina grejer helt orörda.
Citera
2011-01-21, 19:03
Medlem
Konfrontera han och berätta vad han sa sen
Citera
2011-01-22, 12:47
Medlem
tigerrakets avatar
Hade liknande problem en gång. Mina päron hade varit på resa i Afrika och varit på Safari med mycket skoj. Dock råkade jag radera alla bilderna. Fatta hur illa jag satt då. Dock hittade vi dom igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in