2011-01-21, 14:26
Medlem
Hej, jag sitter och skriver detta i takt med att jag tnker det, allts kanske det inte lter s genialt.

Tnk er att den enda massan som existerade var en atom. I sdana fall skulle elektronerna och och protonerna svirvla runt varandra likt himlakroppar och de subatomiska partiklarna skulle kunna vara kometer eller mnar. P de sm elektronerna i elektron-molnet, eller nej, kanske till och med p kvark-niv, skulle liv kunna uppst. Kanske inte exakt i den form som vi knner det, fr medan vra kroppar bestr av kolatomer skulle detta liv best av ngra makabert mycket mindre delar. Dessa pyttesm figurer skulle tycka att sin vrld, denna atom de levde i, var enorm.

Vi tnker p vrt universum som enormt och hftigt men det skulle vi gra vilken obefintlig liten lort det n var.
ven om jag r ungefr lika osker p min tes som jag r p min stavning skulle jag nog vilja sammanfatta den som fljande;
Vi upplever vrt universum som gigantiskt men det r det inte. I ondligheten finns inget stort eller litet, det finns bara skillnad. Jag skulle vilja lnka detta med gudstro p ngot stt men jag vet inte riktigt hur.
Synpunkter?
Citera
2011-01-21, 14:32
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert.U
Synpunkter?

Har du sett filmen men in black dr de i slutet str och tittar ut ver kanten p en collegeskp mot en mycket strre vrld? Dina tankar r inte direkt revolutionerande.
Citera
2011-01-21, 20:04
Medlem
420inits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert.U
Tnk er att den enda massan som existerade var en atom. I sdana fall skulle elektronerna och och protonerna svirvla runt varandra likt himlakroppar och de subatomiska partiklarna skulle kunna vara kometer eller mnar. P de sm elektronerna i elektron-molnet, eller nej, kanske till och med p kvark-niv, skulle liv kunna uppst. Kanske inte exakt i den form som vi knner det, fr medan vra kroppar bestr av kolatomer skulle detta liv best av ngra makabert mycket mindre delar. Dessa pyttesm figurer skulle tycka att sin vrld, denna atom de levde i, var enorm.

Yes! Precis s tror jag att universum r uppbyggt! Fast jag skulle vilja sga att hela vrat universum bara r en atom i ngot strre. Nu blir det flummigt Sg att alla "atomer" fungerar p det hr sttet. I varje atom finns ett universum med liv och hela fadderullan! Vilket d innebr att vrat universum bara r en byggsten i en enorm levande organism aka "gud".

Jag r inte religs! Men om jag r del av en sn organism, d skulle den f behrighet till defenitionen av gud. vilket ocks betyder att allt r gud.

Snlla kan ngon pressentera mig fr ett ord som vettigt erstter ordet "gud" med ngonting mer relevant.

Peace!
Citera
2011-01-22, 17:20
Bannlyst
http://www.youtube.com/watch?v=5cLGJoX44QQ

Svrt ge ett annat svar n: "allt r relativt"
Citera
2011-01-24, 17:59
Medlem
Jonshijacks avatar
Jag har lnge funderat p detta, men dock inte kommit "framt" i mitt tnkande...
sen gjordes det en film om detta:

"Horton Hears a Who!"
http://www.imdb.com/video/imdb/vi1823605017/

P ngot skmtsamt och roligt stt s vertygade den filmen mig om att det verkligen finns "vrldar" i andra "vrldar", som i sin tur finns p en annan "vrld" osv.
Men att mnniskan inte r kapabel - N- att hitta dessa platser.

Jag nskar - och vill tro - att vi endast r en mikroorganism,eller en yokto-"partikel", som andra levande varelser kan titta ner p,men som de nd inte knner till (att det finns liv p sdana sm, minimala platser)

MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in