2011-01-21, 02:46
Medlem
knullklassons avatar
Nya (glädjande) dokument från Wikileaks:

"Ministrarna Carl Bildt och Tobias Billström hänvisade till hedersrelaterade mord och opinionen för att begränsa antalet irakier i Sverige, uppger amerikansk ambassadpersonal i nya Wikileaks*dokument. Europaparlamentarikern Cecilia Wikström kallar resonemanget avskyvärt."

"Ministrarna ska enligt amerikanerna dessutom ha påpekat att de flyktingar som anlänt till Sverige efter 2003 var svårare att integrera i samhället, eftersom de kom ”blottställda, lågutbildade, och utan yrkes- eller språkkunskaper."

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mi...er_5881645.svd

Jag ser att det trots allt finns en gnutta ljus i slutet av denna enormt mörka tunnel
Vad tror ni. Vem/vilka förutom batikhäxan Cecilia Wikström inleder pajkastningen och det intensiva viftandet med rasistkortet?
Citera
2011-01-21, 03:10
Medlem
Bluewavess avatar
Inga nyheter direkt. Billström vill ju lika lite som alla andra friska normala människor ha en drös med låtutbildat mellanösternpatrask inklampandes. Det gäller dock att spela korten rätt.
Senast redigerad av Bluewaves 2011-01-21 kl. 03:47.
Citera
2011-01-21, 03:14
Bannlyst
Wikileaks påhittade jävla paint dokument.
Citera
2011-01-21, 03:19
Medlem
Intressant att de hade såpass politiskt inkorrekta skäl. Man har tydligen uppmärksammat opinionen mot just irakier, detta är extra intressant.
Citera
2011-01-21, 03:25
Medlem
bizarroboys avatar
Är det bara jag som inte lyckas uttolka var Cecilia Malmström kallar resonemanget för avskyvärt?
Citera
2011-01-21, 03:33
Medlem
osiriz88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bizarroboy
Är det bara jag som inte lyckas uttolka var Cecilia Malmström kallar resonemanget för avskyvärt?
Jag tampas med samma gåta. Hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte förstå vad kärringen gafflar om eller vad som är så "avskyvärt".
Citera
2011-01-21, 03:35
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bizarroboy
Jag har också letat, men det verkar bara stå i just ingressen och ingen annanstans. Lite märkligt! Hennes uttalande förvånar inte dock...
Citera
2011-01-21, 03:57
Medlem
bizarroboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osiriz88
Jag tampas med samma gåta. Hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte förstå vad kärringen gafflar om eller vad som är så "avskyvärt".
Nej, alltså dels förstår jag inte hur hon resonerar, men framförallt hittar jag inte i texten när hon skulle sagt det?

De kan rimligen inte lägga in en sådan sak i ingressen för att sedan inte nämna det i texten.
Citera
2011-01-21, 04:14
Medlem
brutusmaximuss avatar
1: Vad får dig att tro att det som står i WikiLeaks är sant? Det kan lika gärna vara ett påhitt för att driva fårskocken.

2: Bildt är med i Bilderberg.

3: Det måste du förstå att han inte vill, titta på hur det ser ut i Sverige.
Senast redigerad av brutusmaximus 2011-01-21 kl. 04:16.
Citera
2011-01-21, 05:00
Medlem
MoogBeats avatar
Jimmie Åkesson har ju talat om att det finns ett utbrett hyckleri i politikersvängar. Det finns tydligen gott om folk som håller med SD när kamerorna inte rullar, men sen när murvlarna är där så låter det helt annorlunda. Sanningen kommer alltid fram, förr eller senare.
Citera
2011-01-21, 05:15
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Bildt
"Utan ett regelverk för att skicka tillbaka tillståndslösa skulle invandringsproblemet skena okontrollerat i ett land med nio miljoner invånare"

Intressant ordval av Carl Bildt. Om det nu stämmer att han sagt detta.
Citera
2011-01-21, 05:21
Medlem
osiriz88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Jimmie Åkesson har ju talat om att det finns ett utbrett hyckleri i politikersvängar. Det finns tydligen gott om folk som håller med SD när kamerorna inte rullar, men sen när murvlarna är där så låter det helt annorlunda.
Ännu ett stort tecken på att politikerna kontrolleras av media. Värst av alla är nog självaste Aftonhoran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in