2011-01-20, 23:02
Medlem
negermannens avatar
Hej.
Kpte en ny dator i oktober frra ret och nu p senaste har den brja krngla. Jag r inte s bra p varken hrd- eller mjukvara s jag hoppas p svar hr.

-Frst brjade den hnga sig lite d och d.
-Nr jag ska starta datorn fr datorn inte kontakt med skrmen (lampan p skrmen r gul som om den vore i vilolge, annars ska den vara grn). Efter ngra frsk fr datorn kontakt med skrmen.
-Datorn brukar hnga sig under uppstart. Vldigt strande nr datorn vl har ftt kontakt med skrmen.
-Idag kom jag inte ut p internet utan ngon ndring i instllningarna.
-Ibland nr jag startar datorn str det "Loading windows express gate...", det har det gjort sen jag kpte den men har inte brytt mig s mycket d det fixade sig nr man startade om datorn.

Det r inget fel p internet, har prova med en annan dator med samma kabel osv.
Gr inte att gra en systemterstllning, har provat flera datum.
Nr jag nyss formatera om datorn kom jag inte heller ut p internet.
Datorn r inte dammig inuti om det nu skulle gra ngon skillnad.

Hjlp mig!
Senast redigerad av negermannen 2011-01-20 kl. 23:16.
Citera
2011-01-20, 23:10
Medlem
vilket windows har du?
prova med att uppdatera drivrutiner, spec om du har xp d win7 ska gra det automatiskt tror jag.
avinstallera ditt virusskydd och prova ett nytt fr att se ifall det finns virus som ditt gamla skydd inte kan identifiera.

hjlper inte en formatering s beror det antagligen p hrdvara.
Citera
2011-01-20, 23:16
Bannlyst
Vilket operativsystem har du? Uppdatera lla drivrutiner som fregende talare sger.
Citera
2011-01-20, 23:21
Medlem
negermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorolf
vilket windows har du?
prova med att uppdatera drivrutiner, spec om du har xp d win7 ska gra det automatiskt tror jag.
avinstallera ditt virusskydd och prova ett nytt fr att se ifall det finns virus som ditt gamla skydd inte kan identifiera.

hjlper inte en formatering s beror det antagligen p hrdvara.

Citat:
Ursprungligen postat av suum
Vilket operativsystem har du? Uppdatera lla drivrutiner som fregende talare sger.
Windows 7 64bit
Jag har varken virusskydd eller internet.
Hur ska jag uppdatera drivrutiner utan internet? Jag har kollat igenom alla skivor men hittar ingenting :P
Citera
2011-01-20, 23:22
Medlem
Sker p att det inte str "Loading ASUS expressgate..."?
Om det r det som kommer r det inget att oroa sig fr, det r ett mindre Linux-baserat OS som du kan komma t innan Windows brjar starta upp dr du kan surfa, anvnda Skype och lite annat.

Vad gller det andra lter det konstigt men fregende inlgg har i princip tckt det jag kan komma p att gra.

Edit: Eftersom du kan skriva hr antar jag att du r p en annan dator. Tanka drivrutiner p den och dra ner .exe/zip filerna p en USB-sticka och installera p din andra.
Senast redigerad av woodencomp 2011-01-20 kl. 23:24.
Citera
2011-01-20, 23:31
Medlem
negermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woodencomp
Sker p att det inte str "Loading ASUS expressgate..."?
Om det r det som kommer r det inget att oroa sig fr, det r ett mindre Linux-baserat OS som du kan komma t innan Windows brjar starta upp dr du kan surfa, anvnda Skype och lite annat.

Vad gller det andra lter det konstigt men fregende inlgg har i princip tckt det jag kan komma p att gra.

Edit: Eftersom du kan skriva hr antar jag att du r p en annan dator. Tanka drivrutiner p den och dra ner .exe/zip filerna p en USB-sticka och installera p din andra.
Jo det har du rtt i, s str det ju =)
Okej, jag vet inte vad jag ska gra, om jag ska skicka in datorn d jag fortfarande har garanti kvar eller fixa det.
Nr jag frskte komma in p Internet frut stog det att jag skulle uppdatera drivrutinerna fr ntverkskortet men jag kan inte hitta det i enhetshanteraren...
Citera
2011-01-20, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negermannen
Jo det har du rtt i, s str det ju =)
Okej, jag vet inte vad jag ska gra, om jag ska skicka in datorn d jag fortfarande har garanti kvar eller fixa det.
Nr jag frskte komma in p Internet frut stog det att jag skulle uppdatera drivrutinerna fr ntverkskortet men jag kan inte hitta det i enhetshanteraren...

Att du inte kan hitta det i enhetshanterar borde bero p att det saknar drivrutiner eller att det r ngot annat fel p det. Prova att i enhetshanteren g till Visa -> Gmda enheter (eller nt i den stilen) och vlj den.

Om du har tillgng till ngra skivor du ftt nr du kpt datorn borde du ftt med en skiva till moderkortet. Det borde st ASUS p den. Om du hittar den s borde det finnas drivrutiner till ntverkskortet p den.
Citera
2011-01-21, 07:51
Medlem
wicks avatar
Omformatera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in