Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Kasta dig ut! Det kan ju inte bli värre än att det inte blir så jäkla gott. Men studenter äter ändå, eller hur?
Det här är faktiskt bra att tänka på. Det ska MYCKET till innan man misslyckas så grovt att det inte går att äta. Till och med om man råkar bränna ris eller en gryta så går det ju oftast att bara hälla bort allt som inte sitter fast och äta det.
Den enda gången jag lyckades få något att bli totalt oätbart var när jag misstog en burk grillkrydda för en med den absurda blandningen kakao/chili. Fy fan för det. Två tuggor sen slängde jag skiten och tog en macka.
Annars är ett tips som sagt att laga saker du kan äta länge eller göra saker av resterna på.
Köttfärssås t.ex. Sjukt lätt, går att variera in i all oändlighet och den blir bara bättre om den får stå en liten stund. Sen om man tröttnar på att koka pasta till den kan man göra en lasagne eller en cottage pie på det som blir över.
Överblivet potatismos slänger man ner lite ägg i och steker potatisplättar av.
Köp en stor bit kött. Hälften kan du strimla och göra en wok av, resten kan du göra en köttgryta på eller nått.