• 1
  • 2
2011-01-25, 18:58
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kariminell
Tack, men nej tack!

Ja, jag måste verkligen korsa den där förbannade tröskeln.
Jag vill kunna pröva fritt med maten, men jag är så rädd för att misslyckas totalt..
Hur ska jag göra!?
Kasta dig ut! Det kan ju inte bli värre än att det inte blir så jäkla gott. Men studenter äter ändå, eller hur?
Citera
2011-01-27, 15:15
Medlem
Kariminells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Kasta dig ut! Det kan ju inte bli värre än att det inte blir så jäkla gott. Men studenter äter ändå, eller hur?
Tjaa.. du har en poäng faktiskt.
Citera
2011-01-27, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Det här är faktiskt bra att tänka på. Det ska MYCKET till innan man misslyckas så grovt att det inte går att äta. Till och med om man råkar bränna ris eller en gryta så går det ju oftast att bara hälla bort allt som inte sitter fast och äta det.

Den enda gången jag lyckades få något att bli totalt oätbart var när jag misstog en burk grillkrydda för en med den absurda blandningen kakao/chili. Fy fan för det. Två tuggor sen slängde jag skiten och tog en macka.

Annars är ett tips som sagt att laga saker du kan äta länge eller göra saker av resterna på.
Köttfärssås t.ex. Sjukt lätt, går att variera in i all oändlighet och den blir bara bättre om den får stå en liten stund. Sen om man tröttnar på att koka pasta till den kan man göra en lasagne eller en cottage pie på det som blir över.

Överblivet potatismos slänger man ner lite ägg i och steker potatisplättar av.

Köp en stor bit kött. Hälften kan du strimla och göra en wok av, resten kan du göra en köttgryta på eller nått.
Senast redigerad av Davey 2011-01-27 kl. 15:23.
Citera
2011-01-31, 12:45
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davey
Det här är faktiskt bra att tänka på. Det ska MYCKET till innan man misslyckas så grovt att det inte går att äta. Till och med om man råkar bränna ris eller en gryta så går det ju oftast att bara hälla bort allt som inte sitter fast och äta det.

Den enda gången jag lyckades få något att bli totalt oätbart var när jag misstog en burk grillkrydda för en med den absurda blandningen kakao/chili. Fy fan för det. Två tuggor sen slängde jag skiten och tog en macka.
Precis. Jag har tabbat mig med maten några gånger, men aldrig så det inte gått att äta. Jag har ätit ändå och lärt mig någonting av misstaget. Då händer det sällan igen
Citera
2017-02-25, 00:57
Medlem
KonspiraPyramidens avatar
1.
Gör potatis i mikrovågsugnen.

Man hackar potatisarna, stoppar in dem i mikron på 5-7 min på högsta effekt. Efteråt är de färdiga att äta. Börja dock med att kolla hur potatisarna är efter 5 min så att de inte blir brända.

2. Laga mat i ugnen. Man kan då göra andra saker under tiden om maten är i ugnen.
Om man tex kokar eller steker mat så måste man hela tiden vara framför spisen.
Citera
2017-02-25, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KonspiraPyramiden
1.

Man hackar potatisarna, stoppar in dem i mikron på 5-7 min på högsta effekt. Efteråt är de färdiga att äta. Börja dock med att kolla hur potatisarna är efter 5 min så att de inte blir brända.

2. Laga mat i ugnen. Man kan då göra andra saker under tiden om maten är i ugnen.

Det inlägget var på skoj va?
Citera
2017-02-26, 16:45
Medlem
Borhemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonspiraPyramiden
1.

Bra tips, tror jag är redo att prova den där ugns-varianten
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in