• 2
  • 3
2011-01-21, 14:39
Medlem
Chelsea FCs avatar
Det är 17.8% risk/chans att hon blir gravid.
Citera
2011-01-21, 14:49
Medlem
Under mens är det väldigt liten chans att man blir gravid. Spermierna kan leva inuti kvinnan i upp till sju dagar. Ca två veckor innan mens är det ägglossning. Det är då man blir gravid. Den kan givetvis komma andra tider, och ingen tid är 100 % säker. Men att det tar år att bli gravid när man till och med försöker är inte alls ovanligt.

Jag vill också tillägga att man är lika skyddad mot graviditet under sockerpillerdagarna som alla andra dagar när man äter p-piller.
Citera
2011-01-21, 15:01
Medlem
Om ni skulle ha haft oskyddat sex vid ägglossningen och båda är normalfertila är det ungefär 25 % risk för graviditet. Så jag skulle inte oroa mig så mycket, men använd skydd i fortsättningen så slipper du fundera så mycket.
Citera
2011-01-21, 16:10
Bannlyst
Tack för dom tre senaste inläggen.

Oavsett hur liten/stor risken är så återstår det att se vad utfallet blir.
Citera
2011-01-25, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trash1

Jag vill också tillägga att man är lika skyddad mot graviditet under sockerpillerdagarna som alla andra dagar när man äter p-piller.

Fan vad skönt att höra, tack. Tog upp detta med min flickvän, ingen av oss hade koll, skämmigt. Läste i kartongen och då uppfattade vi vad du nu skriver. Bra att höra
Citera
2011-01-25, 18:44
Medlem
fråga henne hur lång menscykel hon brukar ha då!! Har hon en lång sådan, dvs mensen kommer mer sällan än var 4:e vecka bör det verkligen inte vara något alls att oroa sig över!

Har hon kort cykel, omkring 3 bara (dvs hon fårmens var tredje vecka ist för var fjärde ), är ju risken något större (fortfarande liten dag 3 på mensen!). Likaså om hon är väldigt oregelbunden.

Normalt har man ägglossning ca 2 veckor (+-någon dag) innan nästa mens. Spermierna lever ofta inte mer än 3 dagar men kan oxå leva uppemot 5, i extremfall kanske 7 dagar.

har man oskyddat samlag vid ägglossning är den statiska chansen /risken att kvinnan bli med barn ca 25% om båda är normal fertila.

Då vet du lite mer... Jag kan förstå om hon inte vill ta dagenefterpiller om ni haft oskyddat sex under hennes mens. Jag menar, risken för graviditet är liten och dom där pillren innehåller höga hormondoser som gör att man kommer må lite småkonstigt, (illamående osv) man kan få problem med slemhinnorna i musen, humörsvängningar, och att menscykeln blir "konstig". Så är det ingen "högriskdag" utan en uttalad "lågriskdag" skulle nog inte jag heller tagit något piller.
Citera
2011-06-22, 15:07
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Chansen att en tjej blir gravid är avsevärt mycket högre om hon får orgasmer under sexet.

Därmed är oddsen låg i detta fall. Haha
Citera
2011-06-22, 15:09
Bannlyst
haha du kommer att bli farsa och få en skrikig unge och ALDRIG mer få lugn och ro

tyvär TS. du kommer att bli straffad för denna synden.
Citera
2011-06-22, 15:12
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Questforanswer
ber om ursäkt...när du ändå är snäll att svara...känner mig bakom flötet gällande sånt här, men trodde man inte kunde bli gravid under mens? Herregud, jag och min tjej har knullat antal gånger under hennes mens utan någon graviditet - tur?

lite "mer" ontopic....tycker att kvinnor ibland borde respektera vad killen vill. Visst är det hennes kropp, men...

Han kan ju väldigt enkelt se till att hon "respekterar" vad han vill, dvs INTE komma i henne.
Du menar alltså att han skall lugnt kunna knulla på och spruta som han vill sedan för att hon skall respektera hans önskan skall hon genomgå en operation?? (ja, abort är faktiskt en operation).

Jävligt korkat resonemang.
Citera
2011-06-22, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluxback
Hon vill inte utsätta sig för riskerna som det innebär. Och eftersom hon vill ha en unge så tar hon naturligtvis det inte. Nu är det dessvärre för sent. Allt hände för precis en vecka sedan.

Ja om man tror att risken för graviditet är liten så är det klart att man inte tar dagenefterpiller. Även om de är receptfritt är det inte riskfritt och ger OFTAST biverkningar. Det är rejält höga hormondoser för att åstadkomma önskad effekt. Anledningen till att det är receptfritt är mycket just att man måste ha det så pass snabbt så läkar/barnmorskebesök blir nästintill omöjligt att hinna med inom tidsramen.

De biverkningar man får är bla att nästa menscykel oftat blir helt "uppåchner", man kommer ur fas liksom, dessutom vanligt med illamående, huvudvärk, problem med slemmhinnorna i muttan torrhet/ svamp etc är inte ovanligt....
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in